Alla inlägg den 14 mars 2007

Av Eva - 14 mars 2007 11:50

Tjurskallen är ett knep och knåp som Christian hade med sig. Jag och Martin är väl de två som klurat mest på den. Så ikväll när vi satt och hade möte klarade jag den!! Tjoade till, Jonas trodde jag fått syn på en kackerlacka, men jag hade bara klarat av tjurskallen. Så klart var det tveksamheter om jag verkligen hade klarat den så Christian satt ihop den igen, och så löste jag den igen, fast det tog väl en kvart ungefär. Det tror jag var det roligaste som hänt idag?Annars så har vi tränat lite, först cyklade vi intervaller, allihopa. I olika fart såklart. Och jag var inte snabbast… Sen var vill till stranden och bodusurfade lite och simmade. Tyvärr så blåste de inte så mycket idag så vågorna var betydligt mindre än i söndags. Men övade i alla fall lite på in och ut- simningar från stranden. Sen simmade vi ett par hundra meter. Kändes bättre än i söndags men som sagt var det blåste ju mindre också.Vi tog också några fina kort i våra nya ”fina” tenniströjor. Efter det sprang jag och Martin en kort sväng. Innan det var dags för middag och Internet caféet. Och det var när vi kom hem som jag fixade tjurskallen, är lite stolt över det!Tävlingen börjar närma sig och på söndag kl. 07.00 ( 06.00 svensk tid) smäller det. Ska bli roligt och så klart också jobbigt men nu har vi varit här ett par veckor och jag känner mig redo för att tävla. Tävlingen kan man följa live på www.ironman.com och/eller www.ironmansouthafrica.com Vi eller Björn har i alla fall fler husdjur i sitt rum. Imorse när han tog på sig sina cykelkläder som han hade haft på tork på sin toalett så tycke han att de kittlade på armen. Där satt en ja enligt mig i alla fall stor hårig spindel med jätte tänder. Jag var ute och testade min cykel lite när Björn stack spindeln framför näsan på mig, då skrek jag också. Den var inte söt. Han hade tagit den på en tidning och släppte ut den på andra sidan gatan, så att den inte skulle hitta hem igen. Tur att vi inte haft någon spindel på vårt rum. Tänk om de bits?

Ovido - Quiz & Flashcards