Alla inlägg den 5 april 2007

Av Eva - 5 april 2007 16:06

Idag var jag till doktorn med min ond tå. Jag fick en 10-dagars pencillin kur som förhoppningsvis ska ta död på alla baskilusker som jag haft under bägge mina stortånaglar sedan Ironman-tävlingen den 18 mars.Egentligen mår mina tår mycket bättre nu än det gjorde efter loppet och en vecka framåt. Jag fick blåsor under bägge naglarna och de stod uppåt och var svullna, och bägge nagelbanden var också blåa. Men svullnaden gick ner efter en en vecka, och det kändes rätt bra. Till för någon dag sedan när jag klippte naglarna så råkade jag klippa sönder ena blåsan och det rann ut massa gamalt blod. Sen så fick jag ont igen. Kom väl in lite "skräp" och eftersom det inte var ihopläkt under så blev det inflamerat under nageln samt nagelbandes. Så därför gick jag till doktorn idag och då fick jag penicillin. Så nu hoppas jag att det ska läker ihop bra. Fast det är inget allvarligt, jag kakn ju träna på som vanligt och det är ju skönt. Har aldrig haft ont när jag tränat efter tävlingen. Det är ju lite konstigt men bra.

Ovido - Quiz & Flashcards