Alla inlägg den 6 april 2007

Av Eva - 6 april 2007 08:24

Idag har det var inte en lång dag. Inte för att jag följde min kollega Dans råd att bara sitta på en stol och titta in i väggen :) utan för att jag och Martin och våran kompis Stefan körde ett långpass på cykeln idag. Jag har tränat en del den senaste veckan så jag är lite trött men hur som helst så for vi ut i morse. Stefan var klok och vände efter ett par timmar, men jag och Martin cylade vidare. Vi hade tänkt cykla 5-6 timmar men det slutade med att vi till slut kom hem efter sex och en halv timme. Cyklde väl sex timmar men jag var helt slut. Ett tag trodde jag inte att jag skulle orka hem. Den sista en och en halvv timmen var det också motvind. Och vi skulle hem till Martins föräldrar och äta så vi var under "tidspress". Men vi kom hem och vi hann nästan till middagen, vi var bara en halv timme sena. Och vi fick ett bra pass i benen fast inte vet jag om jag kände mig speciellt stark om inte så kanske jag blir det... Både fysiskt och mentalt. Ikväll så anmälde jag mig också till årets första löptävling. Det blir Göteborg Crosscountry den 14 april i Skatås. Kommer att bli kämpigt, Sveriges bästa löpdamer är på plats. Så jag kommer verkligen att få känna på motstånd. Målet är inte att vinna utan att få ett bra fartpass. Vilket jag verkligen kan behöva. Känns som om jag är seg. Ska bli kul att börja tävla igen. Och nu mer regelbundet än det varit tidigare i år. Jag har ju trots allt redan kört fyra tävlingar i år. Tre vintertriathlontävlingar och en Ironman.

Ovido - Quiz & Flashcards