Alla inlägg den 23 april 2007

Av Eva - 23 april 2007 21:40

Idag har det regnat här i Göteborg, fast det har blivit varmare ute, det är skönt. Jag har jobbat hela dagen. När jag kom hem var det bara att äta och byta om och cykla iväg till duathlonintervallerna.
Varje måndag har Herkules och Triathlon Väst gemensam duathlonträning vid Rådasjön. Det var första gång i år somjag var med. Men det var skoj och jobbigt. Jag tror att vi var 10-12 stycken, vilket jag tror är rekord!
Men som sagt var, jobbigt. Först springer man, sen byter man snabbt till cykel, cyklar en sväng och sen springer igen. Allt som allt tar det ca 14 minuter. Detta gjorde jag två gånger. Konstigt nog kändes löpningen bättre än cykling. Fast så var det förra året också i början, innan cyklingen lossnade. vilket tog en och en halv, två månader från det att jag började köra med fartträning. Så vi får väl se när det lossnar i år.
Konstigt egentligen att det går rätt så bra att springa men så fort jag sätter mig på cykeln blir benen trött, och så fort jag hoppar av oc börjar springa igen är det med på noterna igen....
Ska bli väldigt spännande att se hur det går till helgen på Hammarö 3-dagars  cykeltävling. Jag hoppas att benen känns bättre än vad de gjorde idag.
Mitt nya cykellag, Fredrikhof, har börjat säsongen strålande, så det ska bli väldigt skoj, lärorikt och inspirerande att cykla med ett så bra lag.


Skapa flashcards