Alla inlägg den 10 juni 2007

Av Eva - 10 juni 2007 21:21

Idag gick den andra deltävlingen i Svenska triathlon cupen av stapeln i Oskarström utanför Halmstad. Distansen var kort dvs 750 m simning, 21 km cykel ( 1 km mer än det egentligen ska vara), och 5 km löpning.
Denna täling är den enda där simningen avgörs i bassäng. Inte till min fördel då man inte får ha våtdräkt eller jag kan göra voltvändningar.
Men jag vevade på och kom upp till slut, med skrapsår på smalben och knä. Jag förmodar att jag var den enda som lyckades att slå mig på väg upp ur bassängen?!
Hur som helst så gick cyklingen bra. Cyklade bra och var i ledningen efter cyklingen.
Men löpningen, jag säger bara, tack till alla som stod ute med vattenslangar! Det var verkligen jätte varmt och otroligt jobbigt.
Men jag fick tider och jag sprang snabbast, vilket alltid är kul.
Fast jag tror att jag hade värmeastma, fast jag har aldrig hört talas om det, men finns det köld astma så borde det ju finnas värmeastma eller?!
Jag kunde iallafall inte andas ordentligt under hela löpningen. Annika, Martin syrra filmade hela tävlingen och man höra hur jag andas konstigt när jag sprang förbi på filmen.
Men nu mår jag bra, fast trött, värmen tar på krafterna.
Bilden är från dagens bassängsimning och det är Annikas Fredrik som tagit den!

Ovido - Quiz & Flashcards