Direktlänk till inlägg 17 juni 2007

Göteborgs triathlon

Av Eva - 17 juni 2007 21:47

Idag var det så dags att tävla igen, och denna gång på hemmaplan eller iallafall nästan i Hindås. Man kan säga att det är hemmaplan då jag cyklar rätt mycket i de trakterna.
Men nu om tävlingen.
Jag vann, men det gick inte lätt.
Simningen (1500 meter) är jag nöjd med.
Cyklingen ( 40 km), gick tungt. Jag har varit trött i min cykelmuskler hela denna vecka, vet inte varför så jag var lite nervös hur det skulle gå. Men efter ca 15 km så lossnade tröttheten. Jag cyklade säker lika fort hela cyklingen men de sista 25 km kändes lättare än det första 15 km.
Efter cyklingen var jag i ledningen. En ledning som jag höll in i mål, vann med 4 min och 59 sek.
Sen var jag med i ett reportage i Göteborgs Posten idag. Det var inför dagens tävling. Tyvärr hittar jag inte nätartikeln, men en helsida i GP var det iallfall. Skoj. De ringde i eftermiddag och frågade lite om hur det gått, så eventuellt kommer en lite artikel i morgondagens tidning.
När de intervjuvade mig frågade deom vilken tävling som var min favorit tävling hade inget svar då, men det har jag nu.
Min favorittävlig är helt klart Göteborgs triathlon.
Aldrig har jag fått så många på hejningar under en och samma tävling.
Det var inte bara den underbara publiken utan funktionärer och andra tävlande som hejade på mig hela tiden!
Tack! Hur kul som helst!
Jag uppskattar verkligen alla hejarrop och gratulationer efter tävlingen!
Tusen tack!
Resultat:
http://www.events4u.dk/res_list.php?event=632&class=F_Senior

 
 
Ingen bild

Lafin

18 juni 2007 19:02

Heja!

Och grattis! Jag tyckte du såg snabb ut hela tiden, iaf den tiden som vi var samtidigt på banan ;-)

Klart man hejar på!
Och en liten notis var det iaf i dagens GP. Härligt med triathlon två dagar i rad... det är man inte bortskämd med :-)

Kör hårt!

 
Ingen bild

Karin

18 juni 2007 22:11

Jätte stort grattis!
Du är grymt duktig!!
Inspirerande :-)

 
Mats Andreason

Mats Andreason

19 juni 2007 22:00

Hej

Grattis till segern. Din blogg är också riktigt bra. Kör hårt

http://idrottsarrangoren.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards