Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Eva - 1 juli 2007 22:05

Kom tvåa på gårdagens sprint-SM som avgjordes i Säter.
Bilden är från blomstercermonin, nästa direkt efter målgång. Det är jag som står i grönt och bilden visar hur jag kände (och fortfarande känner).
Jag är absolut inte nöjd med att komma tvåa. Har ju vunnit alla tre tidigare deltävlingar i Svenska cupen i år men igår orkade jag helt enkelt inte hänga med när Teres ryckte när det var ett par hundra meter kvar till mål.
Vet inte varför. Trött, sliten, inte riktigt på hugget!?!
Men så kom jag ockås tvåa.
Fast jag ska inte vara missnöjd, jag vet. Två SM-silver på fyra dagar i två olika sporter är inte fy skam. Men när man inte är nöjd med sina prestationer är det svårt att vara glad.
Idag har jag vilat, och kört bil. Just nu är jag hos min syster i Umeå.
Imorgon ska jag vidare till Piteå.
Kanske vilar imorgon med.
Just nu känner jag mig bara trött och besviken.
Felet är kanske att jag hade för stora krav på mig själv?!
Man kan inte alltid köra bra och vara nöjd...
Nej, nu ska jag sluta vara negativ. En positiv sak med tävling att jag simmade bra. Var mindre efter än förra året trots att jag inte simmat så mycket den sista veckan, det var bra.
Cyklingen gick hyfsat, trots trötta ben. Det var drafting vilket betyder att man får ligga på rulle. Vilket är negativt då cyklingen är min bästa gren. Det sägs att man kan "tjäna" 20-30% när man ligger på rulle inte vet jag. Löpningen var ingen hit, har sprungit bättre. Och växlingarna var dåliga.
Allt kan bli bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards