Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Eva - 5 juli 2007 12:46

Solen skiner och det är inte ett moln på himmelen. I morse kl. 8 när jag vaknade var det 20 grader i skuggan! Härligt!
Men det verkar ska bli regn till helgen.
Det är kanske inte så underligt att Piteå kallas Norrlands Riviera?
I och för sig har jag inte varit och badat och solat sedan jag kom hit i måndags trots att solen lyst alla dagar. Men jag har simmat ett par gånger i Träsket. Låter kanske läskigare än det är med Träsket. Det är en fin liten sjö som jag brukar simma i. Och eftersom Martin inte är m ed så simmar jag själv. Jag har vant mig att simma ute själv. Det svåraste är att stänga igen våtdräkten.
Idag har mina föräldrar farit till Åre, utan mig.. Det är Åre Extreme Challenge på lördag men jag ska inte vara med. De ska dit på semester. Och jag bestämde mig nästan förra året att jag inte skulle vara med i ÅEC i år. Har varit med rätt många gånger redan och vunnit. Sedan så har jag nästan slutat att paddla (sålde min kajak i vintras). Och jag är betydligt bättre på att både springa och cykla på vägen som man gör i triathlon, jämfört med i multisport där man mest springer och cyklar på stigar och skogsvägar. Och det passar mig inte så bra, är för "oteknisk".
Så nu är jag hundvakt åt Adam, mamma och pappas hund. Han är gammal så han orkar inte med så mycket semester så han är hemma med mig.
Ni som läst senaste numret av Runner´s World såg kanske att det var ett reportage om mig.
Bilden är på Adam

Ovido - Quiz & Flashcards