Direktlänk till inlägg 31 juli 2007

Cykelutmanare

Av Eva - 31 juli 2007 22:02

Igår och idag har jag kunnat tränat bra. Men jag har bara kört lugna pass.
Mest cykel och på lilla klingan, vilket inte är likt mig då jag för det mesta brukar trampa tungt. Men eftersom jag känt mig trött och sliten så har jag bara kört med lättare växlar.
Förrutom ett ryck som jag gjorde idag. När jag som bäst kom och cyklade i lugn och ro såg jag fyra killar i 12-13 års åldern som var ute och cyklade  och kollade mycket bak på mig. Sen började de att trampa på ordentligt på sina bmx-cyklar med små hjul. Jag fortsatte i samma fart, och jag närmade mig två av dem som jag cyklade om lätt, men de två första cyklade på bra. De två omcyklade killarna hejade på dem, och de ökade ytterligare och då kunde jag inte hålla mig utan la in tunga klingan, och den tyngasta växeln och trampade på ordentligt, och cyklade om dem i hög fart. De var kul, killarna skrattade och jag med. Sedan när jag ett par kilometer längre bort stannade och fyllde på vatten och handlade på en bensinmack kom killarna dit. Vi hälsade på varanda och skrattade lite. De såg faktiskt lite svettiga ut!
Det var de roligaste som hände under passet.
En "läskig" grej var att jag var ett par centimeter från att köra på en näbbmus som sprang ut på vägen. Hade jag inte vejat så hade jag kört på den och det skulle inte varit kul.
Idag har jag också varit och simmat. Simmade bra i fredags i Kalmar. Det var roligt. Så nu ska jag försöka att fortsätta simma ett par dagar i veckan, fast det varken är så kul eller lätt att komma iväg jämt. Då tycker jag att det är lättare att fara och springa eller cykla.
Imorgon blir det premiär för min nya linjecykel, en Planet-X som Martin precis skruvat ihop.
Förhoppningsvis blir jag snabbare än någonsin på den!
Jag återkommer med en rapport!

 
 
Ingen bild

Fan

1 augusti 2007 07:55

Bra att du visade grabbarna var "skåpet ska stå"!

 
linda

linda

1 augusti 2007 09:48

Ja, du simmade bra i fredags! Förstår att det måste kännas skönt. Jag väntar fortfarande på att det ska vända och gå lättare under sim momentet.

http://www.lindaeriksson.com

 
Larsson

Larsson

2 augusti 2007 11:28

Vilka trevliga tränings-bloggar du skriver! Tur på den lilla näbbmusen. I Hortlax regnar det. Huvva. Men jag ska nog ändå vila en vecka eller två efter Kalmar Järnman. Men sen är det bara att kicka igång träningen igen, inför till Kalmar anno dominus 2008!

http://hem.bredband.net/triathlon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards