Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Eva - 5 augusti 2007 22:29

Det som inte dödar det härdar eller vad är det man säger?!
Jag har tävlat i 6 dygn och 6 timmar nonstop det överlevde jag men nu 4 år efter jag gick i mål så har jag fortfarande inte "härdat klart", dvs jag har inte kunnat ladda om för att tävla i en ny sådan lång adventure racing tävling. Som ställer höga krav på sina deltagare både mentalt och fysiskt. Fast jag vet att jag klarar det, har ju gjort, så varför ska jag göra det igen? Tror inte att jag blev bättre på något, jo förresten det var då jag för första gången cyklade över 20 mil i sträck och "vågade" släppa på bromsarna och köra 60 km/h på mtb. Det är jag stolt över, sedan är jag stolt att jag tog mig i mål överhuvudtaget. Fast det har jag mina lagkamrater att tacka för, det hjälpte mig i mål, ett tag så gjorde jag bara allt de sa, inget annat. Var så trött.
Idag var det inte lika illa, fast ett tag grät jag lite för att jag var så slut på energi.
Men en träningsdag, som min dag idag, som känns dödsjobbigt när man är mitt i det (mest pga av energibrist) är iallafall för mig mer överkomlig. Och jag kommer förhoppningsvis att bli lite bättre av dagen, kanske både mentalt och fysiskt.
Vad tränade jag då. Först på morgonen sprang jag en och en halv timme. Sedan åt jag bara lunch, bytte kläder och sedan cyklade jag och Martin i väg mot Vårgårda för att titta på världscupen i cykel. Vi cyklade ett par mil på E20 men det gick bra, det tog bara 2 timmar och 45 minuter. Vi hann se när tjejerna cyklade sina tre sista varv. Sedan köpte vi mat innan vi cyklade hemåt. Vi bestämde att vi skulle cykla en annan väg hem.
Och det blev en annan och mycket längre väg hem. Tog 4 långa timmar att komma hem. Ett tag var jag nära på att sätta mig vid vägkanten och bara gråta, det var när vi cyklat över två timmar, maten och vattnet var nästan slut och vi kom fram till en skylt där det stod Hindås 22 km. 22 km till närmaste och förhoppningsvis öppna mack. Och sedan över en timme cykling till innan vi skulle vara hemma.
Men vi eller rättare sagt jag (och Martin med såklart) lyckades ta oss till Hindås och macken var öppen. Vi skrapade i hop våra sista pengar och köpte bröd och godis, fyllde på vattenflaskorna och cyklade hem.
Kom hem 21.30 Som tur var hade det inte hunnit blivit mörkt.
Det var inte meningen att det skulle bli så lång cykling idag men hade inget val, hem måste man ju!
Nu har vi ätit, och jag ska snart gå och sova.
Har semester en vecka till innan jobbet (skolan) början om.

Skapa flashcards