Alla inlägg den 10 augusti 2007

Av Eva - 10 augusti 2007 22:13

Imorse packade jag en väska med "duschgrejer" satte mig på cykeln och trampade mot Ullared. Tre och en halv timme senare så möter Martin mig med bilen och mina grejer. Vi badar i en sjö utanför Ullared. Äter matsäck och packar in min cykel i bilen och kör sedan mot det kända köpcenret i Ullared.
Väl där ser vi en fullparkering. Vi får parkera på extra parkeringen. Och inne på Gekås var det massa folk!
Och vad alla handlar. Jag tycker att man blir stressad av att alla andra handlar en massa, det är kläder, chips, dukar, leksaker, vattenkoare osv....
När vi stod i kassan för att betala våran "tomma" vagn kändes det som vi måste ha missat en massa avdelningar eftersom vi nästan inte handlat något alls jämfört med alla andra.
Fast jag tror att vi missade en del eftersom vi inte orkade tränga oss in i alla gångar, och vi hoppade över hela klädavdelnigar. Verkar som de flesta köper kläder och det är inte bara en tröja utan fem stycken.
Undrar om de använder allt de köper eller köper man bara för att det är billigt?!
Och sedan när man kommer hem med allt så använder man bara hälften av grejerna i allafall....
Vi köpte faktiskt två julklappar, gäller ju att vara ute i god tid! Fast problemet nu är väl "bara" att komma ihåg att man köpt dem.
Sen så blev det lite andra smågrejer, nötter, rakhyvlar, skurtrasor m.m

Ovido - Quiz & Flashcards