Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av Eva - 11 augusti 2007 21:04

Idag var det så dags för Horla triathlon. När vi kom fram visade sig det sig vara 21,5 grader i vattnet och är det över 21 grader får man inte ha våtdräkt.
Alltså började i att simma 400 meter utan våtdräkt. Rätt jobbigt när jag den senaste månaden bara simmat med våtdräkt, det är ganska stor skillnad. Men det var bra träning.
Sen fortsatte tävlingen med 27 km cykel, och rullåkning var tillåten. De först 11 km var mest uppför, och det gick bra. Vann bergspriset och 500 kr!
När det sedan började gå ner låg jag i en klunga på 6-7 killar. Och då blev det brant utför, tappade lite på klungan, och orkade sedan aldrig cykla i kapp. Och sista halvan av loppet cyklade jag själv.
Sedan var det 7,4 km löpning kvar. Precis när jag sprang ut såg jag en jätte klunga med några tjejer komma in för växling från cyklingen.
Så jag sprang fort i början....
Efter ungefär halva löpningen började jag kolla bak och såg ingen annan tjej. Jag ledde redan efter cyklingen. Så jag började springa lite saktare.
Men jag hade hela tiden koll bak så ingen skulle komma. Jag vann med ett par minuter trots att jag tog det lugnt på slutet av löpningen. Tänkte spara lite krafter till imorgon då jag ska köra ett cykellopp i Burseryd. Och det viktigaste för mig idag var att vinna, och då spelar det ingen roll om jag vann med 1 eller 2 minuter.

Här är lite bilder från dagen. Den bilden är från prispallen i dam och herrklassen inkl. några barn och den andra är ett par hundra meter innan målgången.

Skapa flashcards