Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Eva - 21 augusti 2007 21:55

Idag trodde jag att jag fått in en monster i källaren.
Jag hade varit och cyklat och när jag kom hem var jag stressad för att jag skulle hinna till en affär innan de skulle stänga ( hade 20 minuter på mig att fara till affären när jag kom hem från cyklingen).
Så jag kastar mig i duschen, som vi har i källaren. När jag är klar tar jag handduken som hänger på torkställningen i toan och börjar torkar mig.
Tar inte många sekunder innan jag ser en STOR svart spindel på golvet nedanför mig!!!
Den hade troligen suttit på min handduk när jag började torka mig.
Jag blev rädd, men snabbt som bara den tog jag lite papper och försökte döda den. Men det var inte de lättaste. Men det gick. Ville inte att den skulle springa iväg och gömma sig, då hade jag nog aldrig mer vågat duschat där....
Detta var den näst största spindeln jag sett i hela mitt liv. Den största och den hårigaste var den som gömt sig i Björns kläder när vi var i Sydafrika.
En sak som är säker att från och med idag kommer jag alltid att skaka på allt som hängt på det torkstället innan jag använder det.

Inför söndag känns allt bra. Tränar bara lite lätt. Och imorgon är det packning som gäller för på fredag far jag till Zofingen.
Spännnade!

Ovido - Quiz & Flashcards