Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Eva - 27 augusti 2007 21:49

Jag blir så glad när jag läser alla kommentarer på min blogg!
Tack! Tack! Tack!
Jätte kul att läsa!

Nu är jag och min cykel hemma igen.
Mina ben, speciellt låren, på framsidan är trötta ja jätte trötta, men nöjda.
Kanske inte över den sista löpningen men med allt annat.
Och jag tog mig trots en dålig löpning mig fram fort. Om man ser på den totala tiden.
Så jag är nöjd. Jätte nöjd!

Av Eva - 27 augusti 2007 08:18

Igar kom jag överraskade tvaa pa Powerman Long Distance Duathlon World Championship i Zofingen.
Starten gick kl. 8.00 Vi började med att springa 10 km. Jag lag med i första klungan tillsammans med 3-4 andra tjejer. I ledningen var redan här Erica Csomor, hon hade innan loppet vunnit här tre ganger.
Löpningen var kuperade började med en lang uppförsbacke, sedan var det lite platt innan det gick nedför. Ett varva var 5 km sa vi sprang tva varv.
Ut pa cykeln var jag trea. Cyklingen var ocksa valdigt kuperad. Vi cyklade pa en varvabana pa 50 km som vi cyklade tre varv.
Det började platt, sedan var det uppför, sedan nedför innan den langa uppförsbacken kom. Och den var tuff. Sedan blev det nedför igen, första biten var lite knixig da det var lite kurvif. Sedan blev vägen "rakare", men det var nedför iallafall. Sedan kom en kortare backe innan det var nedför igen innan man kom in i Zofingen igen för varvning.
Jag kom i kapp andra tjejen snabb, och cyklade förbi henne. Erica kom jag ikapp i den langa uppförsbacken pa första varvet. 
Hon sa till mig att ta de lugnt. Men min taktik var att försöka cykla sa fort jag kunde, eftersom jag sag det som min enda chans att placera mig bra.
Sagt och gjort sa fortsatte jag att trycka pa bra. Erica hängde pa mig. Hon cyklade ocksa om mig precis innan toppen av backen. Sedan försökte, med gott resultat hänga pa henne i det slingriga partiet nedför.
Sedan när det blev enligt mig iallafall lättare nedför, kunde jag cykla om henne igen. Sedan var jag i ledningen resten av cyklingen.
Erica släppte pa det andra varvet i den langa uppförsbacken.
Efter cyklingen var de sa dags att springa igen.
Vi sprang 7,5 km och vände, och sprang samma väg tillbaka, detta gjorde vi tva ganger alltsa sprang vi 30 km. Och det var inte platta enkla 30 km utan harda, väldigt kupernade 30 km. Och mina ben var sa trötta.
Efter 10 km sprang Erica om mig, hade inte en chans att haka pa. Jag försökte bara at mig framat.
Vilket jag med nöd och näppe lyckades med.
Men jag kom i mal och jag kom tvaa!!
àr supernöjd över min placering.
Jag är nöjd över min första löpning och självklart cyklingen, jag var snabbast dam, och det var bara tolv elitherrar som cyklade snabbare.
Men den sista löpningen gick inte bra, eller snabbt.
Fast den totala tiden var väldigt bra. Tredje bästa tiden pa denna bana. Rekord har Karin Thuring fran 2002. Näst bästa tid var Ericas tid igar och tredje basta ar min!
Jag är verkligen gald att jag lyckades springa bra pa första löpningen och cykla bra eftersom jag känt  mig seg hela sommaren.
Men jag tror att de lossnade i Öresrum, pa den sista milen pa cyklingen. Sa det känns super bra.
Maste fa skryta lite, jag ar stolt. Erica berömde mig och tackde mig i sitt segertal pa prisutdelning och avslutningsfesten igarkväll (efter loppetsa hon et till mig ocksa).
Hon blev lite överraskde när jag kom och cyklade om henne, men hon tyckte att det var bra eftersom da var hon tvungen att ta i extra mycket för att inte slappa iväg mig för langt. Hade jag inte cyklat om henne hade hon enligt henne själv fortsatt cykla i sin lunk, utan att pressa sig själv speciellt hart.
Det var kul att höra.
Sen maste jag tacka min homestay familj, Patrick och Barbara allt. Inte för att de kan svenska men iallafall. De var sa snalla och hjäslpsamma. Igar hjälpte de ocksa till med att langa dricka till mig under löpningen. Jag tror att de blev minst lika gald över min andra plats som jagsjälv belv. Skoj!

Nu ska jag försöka packa ihop min cykel. Har ett par timmar pa mig sa jag borde lyckas.

Resultaten finns här:
http://services.datasport.com/2007/tri/zofingen/

Skapa flashcards