Direktlänk till inlägg 21 oktober 2007

Bromskloss

Av Eva - 21 oktober 2007 13:56

På gårdagens offroad duathlon tävling i Skatås kände jag mig verkligen som en bromskloss för de stackars killarna som kom efter mig till den första och enda "tekniska" nedförsbacken, eftersom jag sprang nedför och den var smal och trång så kom de inte förbi mig.... Förlåt killar, det var inte meningen att vara i vägen det bara blev så!
Vi började med att springa 2,5 km kändes ok. Inte lika lätt och snabbt som förra helgen men helt ok. Sedan var det byte till mtb-cykling. Vi cyklade två varv på en 5 km slinga. Och jag är verkligen inte bra att cykla i skogen. Och jag har inte blivit bättre detta året eftersom jag  inte cyklat mtb i skogen en enda gång i år. Så första varvet var jag verkligen en bromskloss, som jag skrev i början av detta inlägg.Andra varvet hade jag ingen direkt bakom mig så då kändes det lite bättre. Var inte lika stressad. Men jag tappade en massa tid i den mer tekniska partierna.
Tävlingen avslutades med 2,5 km löpning. Kändes också helt ok, ingen superlöpning, men jag har tränar på bra denna vecka också så jag var lite sliten. Jag vann iallafall tävligen, och det är jag glad över efter min cyklingen. Resultat finns på www.triathlonvast.nu
Idag har jag cyklat och simmat, hårt . Först cyklade jag till simningen, det tog nästa exakt en timme, eftersom jag inte ville komma försent så fick jag ligga i lite.  Sedan var det 1,5 timmes intensiv simningen, med en massa jobbiga övningar och serier. Men det var bra att få ett bra simpass till denna vecka. På vägen hem sedan så cyklade jag intervaller. Blev en omväg hem så jag skulle hinna med alla fyra intervaller.
Nu är jag trött. Men ska springa ett lugnare pass nu innan jag "tar söndag".
Bilderna är från prisutdelningen och tävlingen.

 
 
Ingen bild

Fan

21 oktober 2007 15:14

Du kan inte vara bäst i allt, Eva.
Det räcker gott med att du hanterar simning,racer och löpning fullt ut, vilket du bevisat vid ett flertal tillfällen.
Hoppas alla bitar faller på rätt plats inför Florida!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards