Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Hästar

Av Eva - 24 november 2007 13:05

Jag har precis kommit hem efter en rullskidtur i ett underbart väder. Det är någon grad kallt, tror jag men solen är framme och det blåser nästan inget alls. Härligt!!!!
Men det var inte det jag tänkte skriva om utan om hästar på cykelbanor.
Jag har mer än en gång blivit utskälld av ryttare som gått och ridit på sina hästar på gång och cykelvägar fast jag själv cyklat utanför dessa på grund av att jag sett hästarna och då valt att cykla på vägen i stället men iallafall fått skäll för att jag cyklat för fort eller inte varnat för att jag kommit.... Då bli jag arg. En gång och cykelväg är ju till för gångare och cyklister. Inte för hästar. Och har man en häst som är rädd för cyklister så är det väl just p å en cykelbanan man inte ska vara på eller har jag fel?
I dag däremot när jag åkte rullskidor då tog jag det lite lugnare när jag mötte två hästar, på två olika ställen. Och då fick jag ett tack och ett atack snälla, från ryttarna, då blir man glad!
Och självklart så kör  jag inte järnet förbi hästar jag tar det lugnt men jag blir ledsen när man blir utskälld fast man gör sitt bästa.
Jag brukar till och med stanna när jag möter unga ryttare på hästar.
Nu ska jag snart ut och springa. Ska se först se klart herrarnas världscup i längdskidor. Missade damernas lopp men jag säger bara -Heja Charlotte Kalla!! Det är en tjej som jag tror på. Hon kommer att köra jätte bra i många år, tror och hoppas jag. Är man 20 år och är så bra och klarar av pressen så bra och prestera som hon gör då är man en stjärna!
  

 
 
Ingen bild

Beundraren

24 november 2007 15:50

Visst är det "kul" med gång och cykelbanor.. Jag har erfarenheter med hundägare som går på ena sidan och har hunden i koppel på andra sidan vägen :) Föredrar dock det framför lösa hundar som börjar jaga en och sedan kommer ägaren med ett glatt leende och säger att han/hon vill bara leka... Hmmm

Kalla är en stjärna det måste jag hålla med om. Men det är även du!! Dock så utövar du inte lika mediaövervakade idrotter. Men en stjärna är du!
Simma lugnt!

 
Ingen bild

Bilboo

25 november 2007 21:56

Hästar ska bort från cykelbanor , det finns inget värre än att behöva gira undan för hästskit hela tiden
Du är oxå en stjärna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards