Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Eva - 2 februari 2008 16:29

När det regnar och solen skiner brukar ju regnbågen komma fram.
Idag när  jag cyklade haglade det samtidigt som solen sken men såg ingen "hagelbåge".
Okej jag var trött och då börjar jag tänka lite knasigt.
Det inte min cykeldag idag. För det första blåste det mycket eller jätte mycket hela turen. Fast vädret var ändå godkänt, förrutom hagelskurar och blåst så var det fint. Inget regn och solen tittade fram rätt mycket.
Orsaken till att det inte var min cykeldagvar att fick jag pyspunka .

Tyckte att det gick tungt trots medvind. Sedan kände jag att det var något fel på bakhjulet och mycket riktigt så hade jag lite luft. Stannade och pumpade. Men efter ett tag var däcket näran tomt igen så då fick jag stanna och byta slang. Tog ett tag och jag hann bli kall i blåsten.Sedan fick jag inte i så mycket luft i slangen så cykelturen gick fortsatt tungt. och det blev inte bättre av att de sista milen var det konstant motvind.
Var bort över fem och en halv timme. Effektiv cykeltid efter pyspunka, slangbyte, kisspauser m.m blev fem timmar.
Hade tänkt springa direkt efteråt men var för trött och hungrig. Så i stälet blev den en snabbdusch följt av mat.
Nu ska jag vila.
Imorgon väntar ännu en träningsdag. Då står cykel och simning på programmet. Hoppas att det blir uppehåll. Vill inte cykla i regn....

Ovido - Quiz & Flashcards