Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Eva - 13 februari 2008 20:00

Har kommer en forsta rapport fran Magaluf, Mallorca.
Vi kom redan i sondags men tyvarr har jag inte fatt internet att fungera pa min egen dator och inte heller hotellets dator har fungerat de forsta dagarna.
Men idag sa gar de iallafall att surfa pa hotell datorerna, och eftersom de tre sista bokstaverna i varat alfabet inte finns med sa blir det lite klurig att skriva och lasa :)
Har ar allt bra. De tva forsta dagarna hade vi fint vader. Idag har det kommit ett par regnskurar. Fast det ar inte varmt. Det ar langarmat och langa ben som galler. Sa nagon cykelbranna ar det inte tal om! Fast cyklingen gar bra. Cyklar pa min nya Avélo Speedmachine och vi kommer riktigt bra overens. Till och med i de branta nedforsbackarna. Trots att Bella alltid cyklar fran mig...
Som sagt var sa ar det cyklingen som ligger i fokus denna vecka. Vi har cyklat mellan 4-5 timmar varje dag. Sedan har jag sprungit en halv timme varje eftermiddag samt simmat i 15 minuter.
Okej jag vet att det later lite men jag lovar att det racker eftersom jag efter 15 minuter ar iskall. Poolen som jag simmar i kan inte vara mer an 15-17 grader varm, hogst. Och efter en kvarts simning i vatdrakt ar jag nastan nedkyld. Jag langtar till Aby, och deras 27-28 gradiga vatten!
Just nu sitter jag med langkalsonger, jeans, tva langarmade trojor, tunn fleecejacka+ tjock fleece jacka. Och jag precis fatt upp varmen. Det var iallafall tva och en halv timme sedan jag simmade :)

Nu ska jag ga upp till rummet och stretcha och las en bok.
Det ar harligt med traningslager!


Glomde en sak....
Eller jag glommer ofta saker men jag maste erkanna att jag slarvat eller varit lat, inte vet jag.
Men jag ar med i en antidopinggrupp genom triathlonforbundet. Vilket innebar att jag maste rapportera varje manad var jag befinner mig var 72 timme. Jag har varit med i denna grupp i flera ar och rapporterat var jag varit men jag har aldrig blivit kollade mer an pa tavlingar ( det vill saga 5-6 ganger per sasong)
Forran igar. Jag hade skrivit att jag skulle simma pa Aby men jag var ju har. Hade glomt bort att andra min vistelserapportering. Och sa klart kommer dopingkontrollanterna till Aby och soker mig...
Inte bra. Nu maste jag skarpa till mig och verkligen rapportera var jag ar.

Imorgon blir det en kort svang pa cykeln, om det inte regnar ( da blir det tva loppass i stallet). Sedan ska jag springa langre och forhoppningsvis se malgangen pa etapploppet Mallorca runt som avslutas har i narheten av dar vi bor.





Ovido - Quiz & Flashcards