Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Eva - 22 februari 2008 20:40

.. är det ute just nu.
När jag skulle fara och handla upptäckte jag att våra snöskyffel hade förflyttat sig 4 meter på grund av blåsten. Så det blåser mycket just nu.
Verkar ska lugna ner sig till imorgon. Jag hoppas verkligen det då jag tänkt cykla distans.
Blev påmind om en blåsig historia idag när jag surfade in på www.multisport.se . 2003 var jag med på en vinter multisporttävling i Kanada. Det var en nonstop tävling, min första. Vi tävlade i över 5 dygn i kyla och blåst. När det var som värst blåste det mellan 20-25 meter i sekund och var en 15-20 minusgrader. Då var det inte kul.
Men mitt lag, som är på bilden nedan, kom i mål som ett av två lag som lyckades ta sig i mål av de arton startande lag.
Vi vann till och med. Bilden är från målgången.
Så med tanke på det så skulle ju en 4-5 timmars cykeltur i storm i morgon vara en "baggis" jämfört med den tävlingen.
Men träna och tävla är inte samma sak, och jag är  lite bekvämare nu för tiden :)


Ovido - Quiz & Flashcards