Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Eva - 3 mars 2008 22:16

Igår hade jag massor att skriva, men hann inte. Idag har jag jobbat hela dagen  så nu är hela huvudet tomt, känns det som.
Men kort om gårdagen. Steg upp 06.50, 2 plusgrader och snöblandat regn  men med lite peppande ord från Martin, och vetskapen om ett bra simpass som jag verkligen behövde,  satte jag mig på cykeln och cyklade till söndages simningen men Triathlon Väst.
Det blev verkligen ett roligt och bra pass. Vi var nio personer från början med en teknik tränare, herr Holme. Rena lyxen. Efter en timme var vi bara sju stycken kvar + herr Holme. Vi simmade ett par tusen meter innan det blev diverse teknikövningar, som parallel ankan, dubbelrygg med tittbakåt osv.... Roligt och säkert väldigt nyttigt!
Och på söndag är det dags igen. Ska bli kul.
Sedan cyklade jag hem igen. Med radion på, jag var tvungen att höra på upplösningen av Vasaloppet som inte blev så spännande som jag trodde de skulle bli, men det var iallafall skoj att lyssna.
Efter kort vila och mat gav jag mig ut på ett långpass löpning. I ett underbart vårväder, med en värmande sol!
Härligt, härligt!
Sedan var vi bortbjudna på middag.
Idag har jag bara jobbat, och mellan jobbet och kvällsmötet på jobbet hann jag fixa lite grejer.

Nu ska jag snart sova. Imorgon är det dags för träning och jobb igen.
Denna vecka kommer jag att träna lite mindre för att vila upp mig inför Kalifornien. Vi far nästa onsdag, den 12 mars.
Det två första veckorna kommer vi att träna mycket. Sedan blir det lättare träning och vila ett par dagar innan vi ska ge oss på Ironman Kalifornien 70.3 den 29 mars.
Det kommer att bli jätte roligt!
Huvudsyftet med resan är att komma i väg till (förhoppningsvis) sol och värme och få ett par veckors bra träning. Och att se, lära  och tävla på en halv Ironman.

Ovido - Quiz & Flashcards