Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Eva - 17 mars 2008 05:39

Idag, söndag kan man säga att vi turistat för nästan hela slanten.
Steg upp kl. 05.00 för att åka på en träningstävling i triahlon med San Diego Triclub.
På grund av regn på morgonkvisten blev det en duathlon i stället för eb triathlon då viken som vi skulle simma i blev grumlig/skitig när det regnat.
Vi började med att springa 2 miles, sedan cyklade vi 12 miles och avslutade sedan med en löpning på 4 miles.
Det kändes rätt bra med tanke på att vi inte hann värma upp alls, cyklade ca 150 meter innan start. Och att den första delen av cyklingen var kall. Mina ben var helt kalla och stumma av regnvattnet som skvättade upp. Sedan började det att gå lite bättre dvs jag blev lite varmare. Den avslutade löpningen rullade på förvånadsvärt bra med tanke på att detta var mitt första riktiga fartpass=tävling på ett par månader. Jag har försökt att köra cykelinervaller ett par gånger hemma, men blir mer en fartökning.
Fick till och med mig en guldmedalj hem och det bästa av allt var att "Tricluben" bjöd på frukost efter tävlingen, gröt, russin, choklad, jucie, frukt, bacon, muffins m.m

Det känns bra att få en tävling innan den riktiga tävlingen den 29/3.
Sedan har vi blivit visade/runt skjutsade runt hela San Diego.
Det tog hela dagen. Vi kom hem hit runt halv sju nu på kvällen.
Våran egen guide och hyresvärd Sergio hade mycket att visa.Och det tackar vi verkligen för. Vi hade aldrig tagit oss ut och sett så mycket av San Diego på egen hand.
Höjdpunkterna var det stora hangarfartyget USS Midway och de vilda sjölejonen i La Jolla och den mexikanska maten i San Diegos Oldtown.
Fast vi fick se så mycket mera. Kommer inte på allt nu men vi tog bilder som jag förhoppningsvis, några iallafall snart kommer att få upp på min blogg.

Ovido - Quiz & Flashcards