Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Eva - 21 mars 2008 20:53

Imorse var vi med på havssimning med den stora triathlonklubben.
Och detta om något är inte min grej. Fick nästan panik på väg ut från vågorna ut på djupare vatten det vill säga där inga vågor bryter.
Men det var lättare sagt än gjort för mig även om vågorna var "små". Imina ögon var de enorma. Martin sa att vågorna i Syd Afrika var större, det var de säkert men det var ett tag sedan jag simmade genom vågor...
Fick hjälp och guidning av en snäll farbror.
Väl ute så gick simningen helt okej, fast det var inte speciellt varmt.
Att komma in till stranden gick betydligt bättre och då kändes vågorna mindre än i Syd Afrika, de hade säkert blivit mindre på de 40 minuterna som vi simmade!?
Som tur är p å denna tävling så säger de att där vi ska simma i hamnen blir det aldrig stora vågor, så det ska detta problem ska inte störa mig då.

Efter denna inte allt för roliga start på dagen så cyklade vi intervaller. Som avslutades med en kort löpning omkring kommande tävlings växlingsområdet.
Nu har vi precis ätit lunch, startat en tvättmaskin och nu blir det lite vila innan en eventuell eftermiddagslöpning.
Vi får se hur det känns.
Vädret är det iallafall inget fel på. Strålande sol och lite vind!

Av Eva - 21 mars 2008 04:45

Idag har vi varit i den kaliforniska öknen.
Det  var varmt, mycket kaktusar, berg, sten och såklart sand.

Efter en biltur på ca två timmar parkerade i bilen och packade ut våra cyklar och cyklade iväg.
Det var ingen riktig sandöken, men det var mycket sand men det växte lite olika kaktusar, blommor och buskar på sanden.
Men det var varmt och solen stekte rejält.
Vi cyklade ca 5 timmar.
Sedan fikade vi lite, packade in cyklarna i bilen och åkte hem mot Vista. Vi stannade till i cowboystan Julian och åt. Blev bönor med kött i bröd!
Riktigt cowboysigt! Det gäller att ta seden dit man kommer.
Men hade jag fått välja hade jag besökt staden för 100 år sedan. När den var fylld med guldvaskare, lycksökare och bakom träden fanns inianer, tror jag iallafall. Det hade varit ett riktigt äventyr!
Efter maten kollade vi runt lite sedan for vi hem.
Hela äventyret tog hela dagen.
Blir nog inga fler bilturer till öknen på denna resa men det var kul att ha gjort det trots att jag tyckte bilresan var lång...
Såg några överkörda ormar, jag höll på att köra på en lite ödla som var på väg över vägen, såg även ett par större rovfåglar som seglade omkring, men det bästa av allt var att vi såg en kollibri där vi parkerade bilen.
Martin fick peka och visa innan jag såg den.
Den var fin!

Ovido - Quiz & Flashcards