Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Eva - 28 mars 2008 17:55

..tävlingsdagen är det idag.
Igår blev det lite lätt träning, ialla tre grenarna. Sedan var vi och hämtade nummerlapparna m.m En lugn dag med andra ord.
Och i dag kommer det bli ännu lugnare.
Vi ska fixa lite med cyklarna. Packa påsarna till växlingarna, klistra klistermärken på hjälm och cykel, äta, gå på tävlingsmöte. Och sedan blir det säkert något mer.
Men så imorgon 06.43 lokal tid smäller det. Då är klockan 14.43 svensk tid.
Jag tror att tävlingen kommer att gå följa på www.ironman.com

Tävlingens hemsida : http://www.ironmancalifornia.com/

Som jag skrivit tidigare så är det ett jätte bra startfält både på dam och på herrsidan.
Jag har inte så stor koll själv på mina motståndare men jag har nu inför tävlingen läst en del om dem och många har verkligen många riktigt bra resultat på sina meritlistor, som Hawaii-ironman segrare, segarinnan i förra årets halv Ironman VM, många pallplacering på Ironman och halv Iromantävlingar världen över.
Jag ska försöka göra mitt eget race. Kommer att vara enbra bit efter på simningen ( som är 1900 meter). Förhoppningsvis tappar jag inte så mycket på cyklingen ( 90 km). På löpningen ( 21 km ) kommer jag att tappa ytterligare tid på täten.
Det är lite nervöst samtidigt som det kommer att bli kul och spännande att möta många av de bästa triathleterna.

Kommer att få en bra värdemätare på hur jag ligger till jämfört med dem.

Ovido - Quiz & Flashcards