Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Fart och distans.

Av Eva - 2 maj 2008 20:09

Har försökt få in lite fart i träningen nu när säsongen närmar sig. Jag har mest kört distans tidigare.
Började i onsdags med ett löpning distans pass på morgonen och på kvällen testade jag för andra gången i mitt liv på lagtempo (varje onsdag hela våren och sommaren är det ett gemensamt pass för alla triathlter och cyklister i Göteborgstrakten). Med ett oväntat bra resultat. Sist jag försökte mig på denna träning var för ett par år sedan och då blev jag avhängd redan innan vi nästan startat, då jag kom efter redan i starten på grund av en bil i första rondellen.
Men i onsdags cyklade jag med två killar. Och det gick bra. Jag fick kämpa lite men det är bra, har svårt att göra det när jag kör själv. Bra att träna på att inte släppa rullen. Men det bästa av allt med detta pass var att jag verkligen kände skillnaden på att ligga bra på rulle och halv bra rulle i kantvind. Vilken skillnad. När jag kom in rätt på rulle på cyklisten framför mig rullande jag nästan bara med. Härlig känsla mot att ligga och kämpa på rulle någon meter bakom som jag nästan alltid gjort tidigare när jag legat på rulle.
Igår blev det ett cykeldistanspass i regnet. Följt av löpintervaller på kvällen.
Idag har jag kört styrkeintervaller på cykel, simmat och sprungit.
Imorgon ska jag försöka få till ett långt cykelpass. Får se vad kropp och knopp säger om det.
Har tränat både mycket och hårt de senaste dagarna så det kan hända om jag känner mig sliten att jag inte cyklar så långt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards