Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Eva - 18 maj 2008 20:56

Idag var det så dags för års debut på linjelopp och på programmet stod Kinnekulleloppet, första deltävlingen i Svenska cupen i cykel.
Vi startade i Götene ca 9 km från Kinnekulle. Sedan cyklade vi sex gånger upp för "kullen", och slutligen målgång på toppen. Totalt cyklade vi 74 km
Vi cyklade varv runt Kinnekulle.
Jag tror och det kändes också som om jag gjorde ett av mina bästa linjelopp hitills ( fast jag vet inte). 
Och det var väldigt kul.
Trots i hållande regn och SNÖ, i mitten av maj! Termotetern visade 0 - +4 grader.
Brrrr. Men jag säger som min triathlonkollega, på plats, tur att vi inte behövde simma!
Var länge sedan jag frös så mycket om mina fingrar och ben. Men det var lika för alla.
Hängde bra med i huvudklungan på 7-8 cyklister.
Vi körde mycket ihop, det vill säga vi hjälptes åt att dra. Och det kändes som om jag inte gjorde bort mig, det vill säga att jag hängde med!
Näst sista gången upp för kullen ryckte ett par tjejer, Orkade inte riktigt hänga med. Men jag med hjälp av två andra cyklister, kom i kapp huvudklungan som i sin tur blivit avhängda av två tjejer (utlandsproffs).
Tror att jag efter ha "spurtat" sista gången uppför kullen slutade på en sjätte plats ( som sämst en åttonde). Inte helt säkert så jag inte sett några resultatlistor ännu.
Men jag är nöjd och min cykling kändes betydligt bättre än förra helgen.
Bra, och kul med positiva besked.
Har haft en "tung" vecka bakom mig, med både tunga ben och tungt huvud, vilket givetvis hänger ihop men då känns det extra kul att få till ett bra lopp.
Som jag skrev tidigare i veckan, det går upp och ner.....

Skapa flashcards