Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Eva - 24 maj 2008 21:15

Efter den första dagen  i UCK CKW 2-dagars är jag i ledningen.
Etapp ett var 30 km tempo. 15 kilometer, ganska platt cykling, vändpunkt, och samma väg tillbaka. Inga krångligheter, det var bara att cykla.
Jag gjorde ett godkänt lopp inget mer.
Det var medvind till vändpunkten och mer eller mindre motvind på vägen tillbaka. Vet inte vad jags ka säga mer att benen rätt pigga var med, men jag orkade iallafall inte trycka på ordentligt. Bra eller dåligt?
Något att fundera över tills tempo-SM.

Måste cykla betydligt bättre om jag ska kunna vinna en medalj idag.
Men jag är inte orolig, det var inte idag som jag skulle cykla som fortast.
Imorgon fortsätter tävlingen med ett linjelopp över 84 kilometer.
Vad som inte gynnar mig i det loppet är att vi startar med juniorkillarna, vilket kommer innebära att det kommer att gå fort.
Och jag vet inte om jag klara med att ligga i klungan?!
Återstå att se imorgon.

Förrutom mitt eget lopp hann jag titta på Martin och Jens i Team Buff när de vann sin andra seger i den andra deltävlingen för säsongeni Svenska cupen i multisport.
Multisporttävlingen hade sitt tävlingscenrtum bara 21 kilometer från cykeltävlingen. Så jag hann titta och heja både före och efter mitt lopp.
Kul men jobbigt, nu är jag jätte trött. Tror inte att jag kommer att orka sitta uppe och kolla på Eurovision.

Har varit ute på en lätt kvällsjogg så nu ska jag stretcha och titta på teve.
En ny tävlingsdag väntar i morgon!

Ovido - Quiz & Flashcards