Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Eva - 16 juni 2008 08:56

Igår var det så dags för min favorit triathlontävling, Göteborgs triathlon.
Anledningen till att jag gillar denna tävling är den underbara publiken och hela tävlings organisationen, funktionärer, ja alla! Känns som om alla hejar på mig, det är underbart!
Och det var precis så det var igår! Hur kul som helst!
Trots vädret, som bjöd på en del riktiga regnskurar.

Simningen var en enda stort slagsmål. Men kom iallafall någorlunda välbehållen upp, efter simmat 1500 meter.
Tror aldrig att jag fått så många kallsupar som igår. Men det verkar som att vattnet var rent för jag fick inte ont i magen!

Cyklingen kändes bättre än den gjort tidigare fast jag inte cyklade super fort kände jag att jag hade kunnat. Men regnet gjorde mig feg, rädd för att ramla, sedan cyklade vi fem varv på en vändpunktsbanan vilket ledde till att det var en massa tävlande på banan hela tiden. Och vid några vändpunkter fick jag ta det väldigt lugnt. Då jag var på väg i kapp några tävlande samtidigt som vi kom till en vändpunkt, då jag fick dra ner på min egen fart och invända omkörningen till efter vändpunkten.
Och detta störde min egen rytm en del.
Men känslan var bättre än tidigare i år. Vilket är positivt inför kommande tävlingar.
Löpningen var kall. Hade ingen känsel från knäna och nedåt de första av de 10 kilometrarna vi sprang. Men detta var lika för alla då det regnade en del på cyklingen.
Jag sprang på hyffsat. Långt ifrån så bra som i Schweiz. Men jag hade en stor ledning från cyklingen och hade ingen riktig motivation att ta ut allt på löpningen. Blev omsprungen av ett par killar, men kände mig inte alls motiverad att svara eftersom jag egentligen inte tävlade mot dem.
Efter en lång (tror att banan var längre än 10 km) och seg löpning så vann jag tävlingen, som också var den andra deltävling i Svenska Cupen i triathlon.
Resultat: http://www.svensktriathlon.org/t4i.aspx?p=107524

Ovido - Quiz & Flashcards