Direktlänk till inlägg 12 juli 2008

efter andra dagen...

Av Eva - 12 juli 2008 16:35

Tour de Romsdal børjade i går med Norges brantase motbakkeløp. Och det var brant och jobbigt. Inte min grej, eller rættare sagt jag har inte træant på denna typ ab tævling øverhuvudtaget. Men kæmpade mig upp, trots att jag ibland var tveksam om jag øverhuvudtaget skulle komma upp.
Placering vet jag inte med iallafall topp 8 tror jag. Hade verkligen behøvt haft ett par sådana hær tævlingar i bena och hjærtat innan denna....
Idag var det så dags før Tour de Romsdal nya tævling. Ett mtb lopp øver 45 km och 1100 højdmeter. Det var ca 450 startande. Och på något sætt lyckades jag komma trea i damklassen. Fråga mig inte hur. Det var verkligen inte min typ av tævling. Stora delar var på grusvægar men en del var fulla med grus och det gillar jag inte. Sedan var det lite stig och på ett stælle æven ostigat øver en myr. Tappade massa tid nedfør och på de tekniska parierna, men som "tur var" før mig så var den också en hel del uppfør. Dær jag cyklade bra och sækert tog in lite tid.
Kændes ibland som jag cyklade med livet som insats. Har aldrig cyklade så fort och brant i en stenig nedførsbacke førr. Men nær jag var mitt i den hade jag inget val. Hade jag børjat bromsa då hade jag verkligen flygit øver styret. Så jag ær glad att jag kom i mål!
Ramlade en gång, i græs, så det gick bra.
Imorgon fortsætter touren med en triathlon. Børjar med løpning, upp och ner. Sedan mtb-cykling upp och ner, och avslutas sedan med 200 meter simning. Låter som den cyklingen ska vara med på bara grus och safltsvægar æn idag. Jag hoppas verkligen det. Hoppas också att min kropp vill springa fortare uppfør æn igår.
Håll gærna tummarna!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards