Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

2:a Tour de Romsdal

Av Eva - 17 juli 2008 15:40

I måndags avslutades Tour de Romsdal med den fjärde och sista etappen, som var ett mtb-lopp över 52 km.
Typiskt nog så började de såklart regna 30 minuter innan start (se bilden).
Men turligt nog slutade det regna innan vi kom i mål.
Så till loppet. Det gick mest på grus och asfaltsvägar, och lite stig.
Jag började bra och var i ledning efter halva loppet. Men så kom jag till en korsning, utan varken funktionärer eller pilar, bara en konstig upphängd snitsel, och visste inte vilken väg jag skulle välja. Och såklart valde jag fel väg. Cyklade in på fel väg 1-1,5 minut innan jag vände. Och när jag var ute på banan igen var jag arg, uppgiven och ett par minuter efter ledarinnan.
Men jag tog mig i mål, det var inte skoj och i den sista tekniska nedförsbacken hade jag helt tappat motivationen och ville bara sätta mig ner och gråta. Vilket jag också gjorde när jag kom i mål. Var trött, arg och besviken på mig själv att jag cyklat fel. Så jag var tvungen att skälla på Martin och sedan bara sitta för mig själv ett par minuter innan jag kunde börja prata med de andra om loppet. Kom fyra i mål ( men delad förstaplats iallafall, läs mer nedan) på denna tävling men tvåa totalt i Tour de Romsdal, vilket inte alls är dåligt med tanke på att all cykling var mtb, på grus, stig och asfalt. Av erfarenhet vet jag att jag är betydligt bättre på att cykla landsväg.
Så jag får vara nöjd med mina lopp och slutresultatet, en andra plats.
Åter till måndags tävling. Efter dusch och omklädning ar det dags för prisutdelning och då kom dagens överraskning.
Eftersom arrangörerna snitslat dålig där jag cyklade fel och jag ledde där, så ansåg juryn att jag skulle få dela första platsen på tävlingen med tjejen som vann. Vilket jag blev väldigt överraskad över(jag hade inte lämnat in någon protest eller klagat för arrangörerna, men kanske såg de hur arg och besviken jag var vid målgången). Detta skulle aldrig hänt i Sverige. Men eftersom de ansåg att det inte var mitt fel att jag cyklade fel och ingen egentligen visste hur det skulle gått om jag cyklat rätt så tyckte de att det var det mest rättvista.
Jag var mest förvånad och tjejen som vann, Frid, som också vann Touren totalt tyckte att det var helt ok att vi delade första platsen.
Och så blev det!

 
 
Ingen bild

Sanke

18 juli 2008 08:30

Jädrar vad duktig du är! Grattis!

 
Ingen bild

johanna

18 juli 2008 09:09

grattis och bra kört, kul med lite variation ändå va?!
Fortsatt lycka till!

 
Ingen bild

Lafin

18 juli 2008 10:22

Hej!

Grattis! Imponerande kört, på MTB och allt.... synd med felkörningen men det verkar ju arrangörerna tagit på sig.

Vi ses!

 
Ingen bild

Fredrik G

19 juli 2008 00:00

Grattis till segern och andraplatsen! Nästa gång har de skyltat bättre och då vinner du hela klabbet! :-)

Lycka till med kommande tävlingar!

 
Ingen bild

Tove

19 juli 2008 09:48

Bra jobbat, Eva! Grattis till 2:a platsen totalt. Kram/ Tove

 
Ingen bild

Fan

20 juli 2008 16:21

Starkt genomförd tävling, Eva!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards