Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Eva - 8 augusti 2008 13:20

Vaknade i morse med snorig näsa och lite huvudvärk. Inte bra.
Känner mig inte helt bra, så jag har inte tränat idag, kanske blir lite lätt senare i eftermiddag.
Denna vecka hade jag tänkt träna mycket distans och avsluta med att tävla lördag och söndag. Hitillis i veckan har jag vilat två dagar på grund av något lurt.

Hoppas verkligen att jag kan tävla imorgon. I såfall blir det Horla triathlon och på söndag Herkules Stordåd. Också en triathlon.
Är väl egentligen inte hela världen om jag vilar idag, då jag förhoppningsvis ska tävla i helgen men jag hade ju planerat att träna...
Då är det inte så kul att inte hoppa över.
I stället för att träna har jag fixat lite hemma och handlat. Jag brukar när jag pantar flaskor, burkar med mera trycka på den Röda knappen, vilket betyder att min pant skänks till välgörande ändamål, på affären där jag oftast handlar går pengarna till Röda Korset.
Idag var det kö i de tre pantningsstationerna. Vad som slog mig och förvånade mig då var att alla som var klara innan mig tryckte på den gröna knappen, vilket innebär att man får tillbaka panten själv när man handlar.

Jag tycker att det är en bra grej att man kan skänka sin pant. Men tydligen var det inte så många (av de tre som jag såg) som tyckte likadant, konstigt.
Sen komer jag aldrig köpa sallad på lösvikt, idag såg jag en man som grävde med fingarna i den....


Nu ska jag snart kolla på OS-invigningen.
och hoppas jag är frisk imorgon

Ovido - Quiz & Flashcards