Alla inlägg den 8 september 2008

Av Eva - 8 september 2008 08:27

I gar var jag för andra gangen med pa Powerman Duathlon World Championship och var andra gangen slutade jag pa en andra plats.
Vann gjorde Erica Csomor, en av världens bästa traithleter i ar, med esgrar bland annat pa Ironman 70.3 Californien och Ironman Arizona.
Sa det var aldrig nagon fraga om vem som var snabbast.
Jag gjorde ett godkänt lopp. Första löpningen pa 10 km kändes bra och mina ben kändes bra. Sedan cyklade vi 3 * 50 km, var en kuperad bana och de tva första varven gick bra. Mina ben kändes bra, det första varvet hade jag Erica i blickfanget, andra varvet körde hon fran mig. Sedan de tredje varvet sa kunde jag inte cykla alls. Hade inget tryck i pedalerna, fast jag egentligen aldrig var jätte trött....
Blev omcyklade efter 25 km av trean i loppet Maja.
Kunde inte hänga pa henne pa de lätt akta partierna alls sa det var bara att ge upp och gilla läget. Började fundera pa om min brakiga mage tidiagre under veckan började att visa sig med kraftlöshet..
Samtidigt som jag hade i bakhuvudet att jag sprungit fort tidigare i ar. Sagt och gjort satte jag pa mig skorna och började springa eller jogga kan man väl säga att jag gjorde i början da jag var rätt stel i höfter och rygg.
Löpbanan är väldigt kuperad och man springer 7,5 km till en vändpunkt och tillbaka, tva ganger det vill säga 30 km.
Efter cirka 4 km sag jag Maja framför mig och vid vändpunkten var jag förbi.
Sedan utökade jag mitt försprang till henne samtidgt som jag tappade pa Erica framför.
Slutade som nöjd tvaa med tanke pa min dags form.
Blev inga snabba tider da det regnade och var blött pa cyklingen.
Under löpningen sprack det upp och blev fint.
Det positiva med dagen att jag tappade betydlig mindre pa andra löpningen pa Erica jämfört med i fjol, och att jag faktiskt lyckades kämpa till mig en andra plats.
Efter malgang sa upptäckte jag att min bakdäck var helt tomt... Hade fatt pyspunka nagonstans pa tredje varvet. Var har jag ingen aning efter som jag varken hörde eller kände av den. Men kanske en anledning till att det gick sa fruktansvärt tungt pa sista halvan pa sista cykelvarvet.
Jag är kvar i Zofingen, men far hem idag.

Skapa flashcards