Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Nöd-gel

Av Eva - 4 oktober 2008 19:05

Jag har nästan alltid med mig en gel i mitt vätskebälte, bra att ha tycker jag för man kan aldrig veta när man blir trött.
Och det blev jag idag när jag var ute och sprang.
Började dagen med simning, roligt och annorlunda pass med mycket nytt.
Sedan hem för att äta lunch. Sedan tog jag tåget till Lindome, i träningskläder för att kolla in ett nyinköpt hus. Väl där träffade jag på en annan kompis så det blev två "husvisningar", roligt!
Efter dessa två trevliga visningarna så sprang jag hemåt på Bohusleden.. Har regnat en del på sistone så det var blött  och halt i skogen. Gick rätt segt att springa sedan var jag tvungen att stanna och gå på vissa partier, där det var en massa halkiga rötter.
Lyckades iallafall ramla av en spång, rakt ner  i en myr... Klarade mig bra förrutom att sår på ena knät och "myriga" kläder.
Detta var ett tecken på att jag började bli trött. Fortsatte lunka hemåt, försökte mig på en genväg som reulterade i ett par överleriga skor och senväg, det vill säga jag fick vända och springa tillbaka.
Det var då jag insåg att jag verkligen var i behov att min gel i vätskebältet.
Efter den så kändes allt bättre och jag lyckades ta  mig hem!
vilket kändes näst intill omöjligt efter att jag råkade springa lite fel. När jag blir trött så blir jag ofta jätte trött, och då blir allt jobbigt!
Stannade till och badade mina skor innan jag kom hem, så det blev som nya! efter lerbadet.
Sen jag kom hem har jag först ätit middag sedan nu ett par timmar senare kvällsmat. Känns som om min kropp bara skriker efter mat!

Nu ska jag lägga mig i soffan och se på Stjärnor på is. Ska bli spännande att se. Jag skulle aldrig våga ställa upp på det. Inte för att jag fått frågan men jag tycker att det verkar livsfarligt!
Jag är imponerad av de modiga kändisarna som vågar ställa upp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards