Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Clearwater Beach

Av Eva - 31 oktober 2008 22:55

Nu är vi på plats i Clearwater beach. Vi kom i tisdagskväll, då var det kallt, med Florida mått mätt. Och våra  med för den delen då vi trodde vi skulle komma till värme. Men nu är det betydligt varmare, härligt.
Har hunnit tränat lite och fått igång det trådlösa internetet. Som bara fungerar när jag sitter med datorn i fönstret, på ett speciellt ställe. Hade placerat darotn 20 cm längre bort men då hade jag inget internet..
Allt fungerar bra fast jag inte hittat någon bra cykelväg, några tips?
Utomhuspoolen som vi nästan bor granne med är stängd för säsongen.
Så jag har simmat i havet. Väldigt nära stranden, har slagit i händerna flertal gånger i sanden, så nära har jag varit land. Och där kan ingen stor haj komma och bita mig, eftersom de skulle ha gått på grund för längesedan. Sedan finns det faktiskt stolpar i vattnet som säger att man inte får simma längre ut, än jag just har gjort.
Största problemet med att simma är att det blåser och blir massa vågor, och det är inte så kul eller lätta att simma med/mot  sid-vågor.
Stranden är full med snäckor, och jag har mest sprungit på stranden. 
Är på jakt efter en hel och fin snurrsnäcka. Hittade flera idag, då det var lågvatten när jag sprang men de var tyvärr bebodda.
Första jag lyfta upp tittade två ögon rakt på mig, läskigt så den kastade jag ut till havs igen.
Stranden kryllar annars av liv, massor männsikor som går och plockar snäckor. Idag när jag sprang så sprang jag bort från hotellen mot ett fågelreservat, där såg jag en stor sjöstjärna, en sandkrabba, massa fåglar och fna snäckor och en gubbe i string badbyxor.

Har sett några andra triatheleter men jag förmodar att de kommer fler och fler ju närmare tävlingen vi kommer.
.

 
 
Ingen bild

Fan

1 november 2008 08:41

Låter som en skön uppladdning.
Du lär nog inte stå ensam på startlinjen.
Lycka till !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards