Alla inlägg under november 2008

Av Eva - 10 november 2008 13:18

in the United States of America skiner solen, klockan är kvart i åtta på morgonen och jag har tänkt ta en promenad på stranden.
Kanske hittar jag någon fin snäcka.
Är på jakt efter sand-dollars, tror jag. En fin platt snäcka (eller vad det nu är) med ett sjöstjärnemönster på ovansidan.
Annars inget nytt under solen här. Imorgon åker jag hem, så idag ska jag packa ihop min cykel och alla andra grejer.
Så här nästan två dagar efter loppet så känns det bra. Lite stel i benen, men det känns överlag bra. Varken sur eller arg över loppet, utan känner mig nöjd att jag först och främst lyckades kvala in och sedan gjorde ett trots allt helt okej lopp (även om man alltid vill att det ska gå och kännas riktigt bra).
Ska vila en vecka nu innan jag ska börja "småträna" igen och fundera över nästa säsong.

Av Eva - 9 november 2008 13:14

Så tävlade jag igen igår.

Inget att skryta med precis men jag kom i mål som nummer 19 av 33 i  min klass. Kunde gått bättre, och det kunde gått sämre...
Simningen: På mötet dagen innan tävlingen fick vi veta att herrarna skulle starta 2 minuter för oss damer. Och så blev det. Tror att vi var 36-37 damer som kastade oss ut i vattnet. Var ganska lång grunt så det var springa, dyka simma, springa, dyka osv till vi kom ut på djupare vatten. Gjorde en för nig bra start. Så jag kom väl i väg i mitten av gruppen. Simningen kändes bra men jag lyckdes tyvärr 5-600 meter innan mål tappa gruppen jag simmade med och fick simma ensam in till växlingen.
Väl framme vid cyklarna så stod det faktsikt några cyklar kvar!
Cyklingen: Kunde ha gått mycket fortare, men jag kämpade på i min egen takt. Cyklade snabbt om två andra tjejer. Sedan såg jag ingen mer än de som jag mötte på ett ställe. Banan var i stan och på en motorväg. Vi hade alltid minst ett körfält som var avspärrat för oss cyklister, men det var en massa bilar och poliser som försökte hålla ordning. så det var inga bilar iväg och bara att cykla. Fick aldrig in flytet i cyklingen.
Tillslut kom jag i kapp en grupp på fem cyklister. Som jag cyklade förbi och sedan fick jag sällskap ( 10 meter från) av en anna tjej de sista 10 km.
Löpningen: Kändes tung, som alltid när man simmat och cyklat innan. Sprang förbi en tjej alldeles i början och höll sedan min placering som nummer 19 av 33 in i målet. Trots att jag hela tiden såg en tjej framför mig, men som jag aldrig orkade springa om.
Nöjd, kan jag inte säga att jag är men inte missnöjd heller. Kunde varit värre.


Av Eva - 7 november 2008 18:09

Gårdagens välkomstmiddag var trevlig, och fin, men lite kall då vi var utomhus på en strand.
Idag ska jag på race-meeting och sedan checka in min cykel och grejer.
Lite nervös är jag, vet egentligen inte varför, men det är väl så det ska vara.
Vi startar  kl. 6.45 lokal tid, tror att vi är 6 timmar efter svensk tid. Starten går i vågor edt vill säga att alla klasser startar för sig med ett antal minuters mellanrum. Vilket är bra för min del så har jag några mindre att trängas med....
Tävlingen tror och hoppas jag går att följa på www.ironman.com.

Jag kör i (dam) PRO klassen med startnummer 109.
Håll gärna tummarna stenhårt för mig då  det är världens bästa startfält. Och jag verkligen kan behöva det.
Hoppas jag kan placera mig i mitten någonstans.
Och att det inte bara är min cykel som står kvar efter simningen. Men det är jag mentalt förberedd på nu, värre var det när jag tävlade i Kalifornien, och kom upp och bara såg min och en cykel till  kvar efter simningen. Då blev jag stressad. Är fallet så imorgon så kommer jag att ta det i min fart och hoppas att jag hinner cykla och springa om några stycken.

Av Eva - 6 november 2008 20:04

Dagarna har gått otroligt fort, och i övermorgon är det tävlingsdags.
Kvalade in i april så det har alltid känns som en evighet tills denna tävling men nu är det snart...
Har registrerat mig, och ikväll är det välkomstmiddag.
Imorse var jag och simmade banan med Christer, Erik och Roger.
1900 meter lång, två svängar och saltvatten. Starten är från stranden, så det gäller att springa fort i början. Något som jag inte brukar vara speciellt bra på. Förhoppningsvis går det bättre på lördag.
Cykelbanan är 90 km och snabb, hoppas jag har en bra cykeldag, bara....
Löpningen 21 km två varv, såg på förra årets tider som inte var super snabba tider så det är nog en sådär snabb löpning.
Imåndags var vi och hälsade på Musse Pigg och hans vänner på Disneyland.
Har tränat lite grann och egentligen inte gjort så mycket. Igår blev det ett simpass i poolen med Roger och Christer följt av lite expo tittande och en stor kaffe.
Imorgon är det racemöte och incheckning av cykel.
Och på lördagmorgon så kör vi!

Av Eva - 1 november 2008 20:09

..och en vecka kvar till tävling.
På dagens cykeltur såg jag fler cyklister än sist, så jag kommer nog inte bli ensam på tävlingen, turligt nog!
Blir lite läskigt att simma i havet då.
Har fortfarande inte hämtat mig från den vithajsattack som ägde rum i Kalifornien bara två veckor efter vi åkte hem därifrån i våras. Då en man  från triathlonklubben vi simmade med och utanför samma strand som vi simmade utanför blev attackerad av en vithaj och dog.... Läskigt.
Så jag simma bara där jag bottnat numera. Förrutom på tävlingen då...
Just nu sitter jag ute i skuggan.
Efter att jag cyklat idag var jag ute och sprang på stranden, sedan blev jag helt knäckt. Varit inne ett par timmar och vilat, så nu börjat jag återfå krafterna. Konstigt hur man kan bli knäckt utan att egentligen ta ut sig på riktigt?!
Är tröttare nu än jag ibland är efter ha tävlat, längre tid än jag tränade idag. En dålig dag helt enkelt.

Skapa flashcards