Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Eva - 24 januari 2009 18:29

..  på tävlingsåret då jag idag vann Götalandsmästerskapen i skidor i D21.
Trots att jag stod i ledet längst bak fick jag en helt ok start och var bra med hela vägen. Startade samtidigt som D17-20, så det var rätt många som startade tillsammmans. Det var riktigt kul att tävla igen, även om jag bara orkade åka fort två av de fyra varven som vi åkte.
Men jag lyckades vinna!
Lyckades också med konststycket att ramla på platten, fick staven mellan skidorna och föll med knäna före rakt ner i snön, typiskt tecken på trötthet. Var precis vid varvningenut på det sista varvet, där publiken stod. Så det var lite pinsamt. Började skratta, så klantigt kändes det.

Efter loppet var det först en blomstercermoni ute i regnet, för det har regnat mer eller mindre hela dagen, sedan var det prisutdelning inomhus. Kändes lite "proffsigt" och det bästa av allt var att de hade ett vallatält där det stod tre killar och vallade skidor. Eftersom det var regn och plusgrader så var det klister som gällde under skidorna vilket kan vara väldigt kletigt, men nu behövde man bara lämna in sina skidor för att några minuter senare hämta ut dem, vallade (med klsiter) och klara! Utan att man själv behövde röra ett finger, men ändå få bra fäste, det var lyx!
Martin startade efter mig och åkte betydligt längre så jag langade dricka och gel till honom innan jag lufsade hemåt, och därmed hann med ett långpass löpning också!
Men nu är jag trött!
Och nöjd!
Bilderna är från dagens tävling.

Ovido - Quiz & Flashcards