Alla inlägg under januari 2009

Av Eva - 4 januari 2009 09:00

Idag hoppas jag på en skridskotur.
Hade tänkt åka igår, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig, då jag ensam for i väg, löpandes med skridskor och pjäxor i en ryggsäck. Väl vid Rådasjön var det ingen som åkte. Dagen innan hade jag sett en massa folk där som åkte. Pratade med en karl som var ute och gick och han sa att isen var ok.
Men jag valde iallafall att inte åka, då man inte ska vara själv på isen.
Så jag sprang till en annan mycket mindre sjö full med skridskoåkare, tog mig en timme, åkte en kvart och sprang sedan hem. Blev ett långt pass fast inte som jag tänkt mig.
Anledningen till varför jag sprang dit var att jag innan skidsko-löpningen försäkt åkte rullskidor men fick ge upp då det var jätte halt på massa ställen och livsfarligt att åka. Så jag ville inte ge upp igen :)
Idag ska Martin med och åka skridskor. Ska bli kul.

Skapa flashcards