Alla inlägg den 7 april 2009

Av Eva - 7 april 2009 09:25

När alla, ok många andra av mina kompisar och konkurenter just för tillfället är på träningsläger på Mallis, Lanzarote, Italien osv. Så är jag hemma istället. Vi har tidigare år också varit iväg på olika ställen och tränat och tävlat. Men i år så har det varit annat som kommit ivägen.
Så i år blir det läger på hemma plan. Och i år verkar det vara toppen då det har varit fint väder och ser ut att bli fint hela påskhelgen också.
Har varit ledig sedan i fredags, och är ledig fram till på tisdag om en vecka.
Skönt, och härligt!

Förrutom att träna har jag hunnit med att göra saker som jag tänkt göra länge, som att tvätta bilen till exempel. Det är en fördel med att vara på hemma-läger, man hinner ev. göra lite saker hemma.
Idag blir en lugn dag träningsmässigt, simningen ikväll.

Imorgon blir det intervalldag med cykel och löpintervaller, resten av veckan kommer nog att bli mycket cykel. Förhoppningsvis i solsken!

Igår när jag cyklade så steg en stor älg ut på vägen 75-50 meter framför mig. Jag drog ner på farten, och av erfarenhet, cyklade jag försiktigt mot den. Älgen bara tittade på mig. Jag skrek -STICK, men den bara tittade. Tillslut när jag var rätt när den lunkade den in i skogen. Tack för det!
Har varit med om en älg som, när jag "lockade" på den kommit springade mot mig. Det var inte kul!

Kul däremot var multisport/adventure racing dokumentären som sändes på TV4 i söndags eftermiddag. Intressant och rolig. Bäst av allt var alla gammal filmer de klippt i hop från gammal AR-tävlingar. Bland annat när jag var med i Kirigstan, och blev riktigt trött. Men fick se entjej som var solbränd och skitig i ansiktet och som såg väldigt trött ut, det var jag. Började skratta när jag såg mig själv, men usch hur jag mådde, längtar inte tillbaka. Bara glad att jag överhuvudtaget kom i mål efter 6 dygn nonstop tävlande (vi sov ca 13 timmar), dålig mage och 13-14 000 höjdmeter i benen. Har inte riktigt smält denna tävling än trots att det snart är 6 år sedan :)
Repris den 18 april kl. 13.00 för de som är intresserade av Adventure Racing och multisport och missade detta intressanta program.



Skapa flashcards