Alla inlägg under juli 2009

Av Eva - 1 juli 2009 13:58

Nu var det ett tag sedan jag skrev.
Förra veckan gick i tävlingens tecken. Tre tävlingar på fem dagar.
Det började på onsdagen med cykel-sm och tempo-loppet över 30 km. Vi cyklade på nya E20 utanför Götene. Loppet kändes helt ok, betydigt bättre än förra året, och jag slutade på en åttonde plats, ca 1 och en halv minut efter segrarinnan.
Sedan på lördag var det cykel-sm igen, men linjeloppet över 120 km.
Vi var cirka 30 damer som startade och redan efter 25 km och i första av 5 gånger uppför Kinnekulle splitttrades klungan, och jag lyckades klänga mig kvar i andra klungan. Även om jag fick kämpa ordentligt de två sista gångerna upp för Kinnekulle. Loppet avslutades med ca 25 km platt cykling. I min klunga var vi 6 cyklister, och jag lyckades slå en i spurten och jag slutade 12:a.
Jag är mycket nöjd över loppet, då det var många cyklister som föll bort men jag lyckdes hålla mig kvar i den andra klungan.
Direkt efter målgång, mat och dusch for vi till Säter. Och på söndagen tävlade jag i den andra deltävlingen i Svenska cupen i triathlon.
Det var olympisk distans det vill säga 1500 meter simning, 40 km cykel och 10 km löpning.

Tyvärr var det också så att det var drafting det vill säga rullåkning. Och damerna och herrarna startade samtidigt vilket också innebar att vi fick drafta på varandra. Vilket jag tycker är helt fel då vi tävlar i olika klasser och att det kan påverka resultatet mycket. Jag tycker att det hade varit helt okej om vi startat med herrarna men att damerna bara fick cykla med damer och herrarna bara på herrarna.
men så var det inte i Säter .....
Hur som helst gjorde jag en okej simning, bra cykel, med tanke på att jag tävlade dagen innan, och en bra löpning. Jag tror jag hade fjärde bästa löptid bland både herrarna och damerna.
Det var jätte varmt under helaloppet men jag lyckdes iallafall hålla i hop loppet bra och vann tillslut med nästan 3 minuter.

Är nöjd med alla tre tävlingar.

Här är några bilder från förra veckan:


Skapa flashcards