Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Eva - 1 augusti 2009 21:23

Vilken dag det varit i Kalmar idag.
Jag har aldrig varit med om någon liknande, och är så tacksam för ALLA hejarrop som jag fått under dagens tävling från alla hörn. Publiken, som var stor, tävlande, funktionärer, helt fantastiskt. Detta kommer jag att leva på länge!

Loppet gick också bra. Slog mitt gamla svenska rekord med ca 12 minuter.Mitt nya svenska rekord lyder på 9 timmar 9 minuter och 17 sekunder.  
Simingen på 3800 meter gick riktigt bra. Det var lite vågigt men jag simmade på bra. Var andra dam upp ur vattnet men sprang om tjejen som var före upp till växliing och växlade ut som första dam!
Cyklingen, 18 mil, var en blåsig historia. Jag tycker att med och motvind är helt ok, men det var kastvindarna från sidan som var lite läskiga idag.. Det tog med hela cykeln. Men det gick bra men är obehagligt. Man blir lite överraskade när man ligger ner i bågen och helt plötsligt ibland när man kommer ut på lite öppnar partier tar vinden tag i hela cykeln så den åker åt sidan.... Är nöjd med min cyklingen. Inte min bästa tid på en Ironman distans men helt klart godkänd.
Löpningen däremot kändes jätte lätt och bra fram till 28 km iallafall, sedan blev det lite kämpigare. Men det är väl så det ska vara?!
 men jag lyckades hålla ihop det bra och sprang på 3.14.12, vad jag vet så har bara en svensk dam sprungit snabbare på en ironmanmara tidigare och det var Lena W 2001. Så löpningen är jag väldigt nöjd med.
Som grädde på moset så var dagens tävling också SM i långdistans. Så jag vann även SM-guld!
Tack till langateamet som gjorde ett strålande jobb!
Grattis till Martin som slog sitt PB men störst GRATTIS till Clas som gjorde coemback på Ironman distansen efter ett par år sjukdom och vann!

Skapa flashcards