Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Eva - 15 augusti 2009 21:43

Onsdag till fredag har jag varit på läger tillsammans med multisportlaget team worldofmultisport.com bestående av Martin ( www.flinta.nu), Clas Björling ( www.clasbjorling.com ) och Andreas Svanebo ( www.andreassvanebo.se ).
Vi har mest paddlat, både fors och plattvatten, samt övat på repmoment. Har varit i Mockfjärd så det blev paddling i forsarna i Västerdalälven. Var rätt mycket fors då det var högt vattenstånd, så det blev lite spännande men samtidigt skoj!
Blev också en start och seger i Dalacupen i triathlon ( 350 meter siming, 11 km cykel, 2,1 km löpning) i Ludvika. Den tävlingen är troligen Sveriges äldsta triathlontävling, då den arrangerades första gången 1982.
Direkt efter Mockfjärd så for jag och Martin till Stockholm och idag har vi varit med på den sista deltävling i Svenska cupen i triathlon i Eskilstuna.
Jag vann tävlingen ( 1500 meter siming, 40 km cykel, 10 km löpning), men kom tvåa totalt i cupen, trots att jag vunnit de fyra deltävlingarna som jag varit med på, då jag missat en och alla tävlngar räknas med i den total cupen.
Loppet gick helt ok efter omständigehterna, då jag fortfarande är lite sliten efter loppet i Kalmar och tre dagars paddlade sätter också sina spår..
Jag är mest nöjd med min simning. Vi simmade två varv på en 750 meter lång bana med varvning på land. Det var en leende Eva som kom upp ur vattnet bägge gångerna då jag lyckades simma näst intill jämt med Martin vilket aldrig hänt förr!

Och vi var bara ca 3,5 minuter efter herrtäten, och 2,15 minuter efter damtäten. Cyklingen rullade sedan på skapligt och jag var i ledningen efter cirka 15 km. Sedan försökte jag bara hålla ett betryggande avstånd bakåt för att spara krafterna till morgondagens Lidingö triathlon  och nästa helgs tävling, Stockholm Mazda Triathlon

Ovido - Quiz & Flashcards