Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Då var det dags..

Av Eva - 12 september 2009 23:00

Imorgon bär det av till Kina och Wulong Mountain Quest. Det är en multisport tävling för fyrmanna lag, med fyra dags etapper. Den första dagen är dock en prolog på 1-2 timmar. Sedan blir det 3 längre dagsetapper på 6-9 timmar.

För ett år trodde jag aldrig att jag skulle tävla i multisport igen, men man ska aldrig säga aldrig.

Tror jag tävlade senast i multisport 2006 då jag vann Åre Extreme Challenge sista gången( har vunnit den tävlingen tre gånger). Har faktiskt också haft banrekord där tills i år. Var en finska, Elina som slog det, hon ska förövrigt också vara med i Kina men vi ska inte tävla i samma lag. Men jag tror ialllafall att jag fortfarande är snabbast svenska på den banan, än så länge. Alltid något. Men man kan inte leva på gamla meriter :)

En sak som jag vet att jag är mycket bättre form både på cykel och framför allt i löpning än jag var 2006. Paddlingen vet jag inte, svårt att säga. Har ju inte paddalt så mycket alls de senaste åren. Fast de två senaste månaderna har jag paddlat desto mer!

Och idag slog jag mig själv med häpnad. Under min tid som multisportare paddlade jag alltid relativt stabila och långsamma kajaker. Hade inte ro eller tid att träna upp mig på en rank kajak. Men nu när jag börjat paddlat igen har jag lånat Martins XOR, en snabb men för mig rank kajak. För att jag överhuvudtaget skulle våga börja paddla med den så köpte Martin "stödhjul" åt mig. Och med dem har jag paddlat mycket utan att ens vara nära på att välta.

Så igår testade jag en mycket kort sväng att paddla utan dessa sk stödhjul. Och jag gick inte runt och det kändes rätt stabilt. Så i morse när jag vakande och sjön var alldeles spegelblank, så bestämde jag mig för att chansa och paddal ett helt pass utan stödhjul. Sagt och gjort, med flytvästen väl åtspänd så paddlade jag i en och en halv timme, längst med land utan att välta! Skrattande Jippi!

Helt obegripligt! Jag är helnöjd! Men detta betyder inte att jag inte kommer att välta någon gång i framtiden. Kanske gör jag detredan imorgon, vem vet. Peppar, peppar, ta i trä.

Fast nu vet jag att jag iallafall kan paddla en XOR på lugnt vatten och det är steg ett! Och ett väldigt stort steg för mig i min "paddelkarriär"!

Tillbaka till tävlingen i Kina.

Jag ska tävla tillsammans med Martin, Clas Björling och Andreas Svanebo. Blir väldigt spännande och med all säkerthet både tufft och jobbigt, många höjmetrar som ska tas både uppför och nedför löpandes och cyklandes. Sedan ska vi paddla en hel del och så blir det grottkrypning och någon firning också. Jag vet att killarna har laddat med dragsnoddar så de kan dra mig både på mtb-cyklingen och löpningen.

Så jag hoppas verkligen att ni håller era båda tummar för mig och mitt lag.

Jag hoppa sockså att vi kommer att ha tillgång till internet så jag kan uppdatera bloggen på plats i Kina.

Vet inte om man kan följa tävlingen på nätet med isåfall borde man kunna göra det på

http://www.wulongquest.com/en/hwyd/

som är tävlingens hemsida.  

 
 
Katarina

Katarina

13 september 2009 16:48

Wow, kul att du ger dig på multisport igen.
Men jag undrar om grabbarna kommer behöva bogsera:)

Kör hårt!
/Katarina

http://www.cykelmygg.se

 
Ingen bild

Chrisse

13 september 2009 20:50

Lycka till och kör hårt!

 
Ingen bild

Christian

15 september 2009 13:14

Dragsnoddarna är för att du ska dra dom ;)
Lycka till! Allihop!

 
Ingen bild

Pär

16 september 2009 21:52

Kör hårt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards