Alla inlägg den 2 september 2007

Av Eva - 2 september 2007 09:40

I fredags morse betämde jag mig för att gå till doktorn då mina båda stortår fortfarande var svullna och onda efter duathhlontävlingen i söndags.
Sagt och gjort. Det tog ett par timmar innan allt var klart men jag fick träffa en läkare och fick en pencillinkur på 10-dagar för tårna.

Sedan var det bara hem och packa klart grejerna och åka till Stockholm.
Där väntade Ted Ås och co, dvs Therese Omme, Colting och Annika, Björn Andersson, Johan Lundin, och Pasi, ( även Kristine Persson var inbjuden men hon var inte med på fredagkväll) alla inbjudna till Favoritens triahlon.
Jag och Martin "kastade" bara in våra grejer på hotell rummet sedan gick vi och bowlade hela gänget.
Och jag var absoult sämst, men jag satsar inte på bowling (fast det gör ju ingen annan heller men iallafall...)så det var helt ok.
Sedan gick vi vidare till Sturplan. Där blev det middag på en "hipp" resturang.
Var trevlig. Jag skulle aldrig gått dit själv så det var skoj.
Sedan var det läggdags.
Lördagen startade men en rejäl hotellfrukost, sedan begav vi oss allihopa till Åkersberga och Favoritens triathlon.
Och det gick över förväntan för mig.

Har sammanlagt simmat 2000 meter denna vecka, annars har jag inte tränat alls efter Zofingen.
Simningen gick sådär. Fick några rejäla kallsupar men klarade mig braannars. Var rätt så kallt i vattnet.

Gjorde sedan en usel växling ut på cyklingen.
Men cyklingen kändes väldigt bra. Vi cyklade 20 km och jag kunde trampa på riktigt bra hela vägen. Låg fyra efter simningen, men efter drygt halva cyklingen var jag i ledningen. Cyklade till och med i kapp och förbi Martin, för första gången i mitt liv!
Löpningen ( 5 km) kändes ok.
Och jag vann ! Fast Martin slog mig i spurten.
Roligt. Fick med mig 4000 kr hem och två gratängformar.
Åkte hem tillsammans med Johan Lundin.
Då Martin och Ted åkte vidare mot Ö till ö. Läs mer på www.otillo.se

Ovido - Quiz & Flashcards