Alla inlägg under november 2007

Av Eva - 28 november 2007 20:39

Fick idag i brevlådan hem det senaste numret av cykeltidningen Kadens.
Där är jag med i ett reportage som har rubriken "En ny generation, fyra snabba svenskor".
Det är jag (snart 30 år), och tre andra tjejer 23-26 år)som är med i varsitt reportage.
En ny generation, är jag den nya generationen i svensk cykel?! Känner mig lite för gammal för det.
Men jag är ju ny i sporten, det är så de ser på saken, hoppas jag.
Och jag har ju egentligen bara kört linjelopp, på riktogt, detta år.
Tempo-SM körde jag första gången 2005. Så där har jag ju varit med ett par gånger. Mina resultat från tempo-SM, fyra 2005, trea 2006 och tvåa 2007.

Fast det är ju alltid kul att vara med i ett reportage, fast jag inte gillade bilden på mig själv. Men det är smällar man får ta!

Av Eva - 28 november 2007 12:21

Orättvist?!, kanske lite, men jag ska inte klaga. Jag har ju varit i Florida för ett par veckor sedan och där var det varmt och skönt.
Som sagt var, just nu är Martin och Fredrik Ölmqvist i Guadelope i Västindien och tävlar i multisport ( det är an massa vanliga och mindre vanliga grenar i mulstisportsammmanhang, som trekking, kajak, vindsurfing, golf m.m) Och efter andra av sex dagar ser de ut att vara i ledningen. Jag har inte pratat med Martin men tävlingen, IGWA Adventure, går att följa på www.sleepmonsters.com


Och jag har varit och åkt rullskidor. men idag var det inget kul eftersom det på en del ställen var halt på grund av underkylt regn. Och det är inte kul att åka rullskidor och halka. Det är inte meningen. Så det blev ingen lång tur.
Blir kanske lite löpning i eftermiddag i stället.
Men först ska jag upp på vinden och hämta ner advenstljusstakarna.

Av Eva - 27 november 2007 22:59

I söndags var jag äntligen med på ett Nizze-spinning-pass. Och det var ett tag sedan jag var på ett sådant pass. Och jag är inte riktigt van vid alla hejarrop från ledare och "cyklister". Men det var skoj, och svettigt. Men som sagt var inte riktigt van att man sitter och puschar sig själv och andra högt på det sättet. Fast jag är ju ingen spinnare. Jag gillar att cykla ute så mycket det går. Har inte cyklat ute på "riktigt" sedan Florida. Det får bli nästa vecka. Då ska jag ta tag i träningen på riktigt. Nu har jag "bara" tränat lite här och där. Men det är skönt att inte måste träna allt jämt. För trots att jag verkligen gillar att träna så är det inte kul varje gång...
I övrigt så kollar jag in min Facebook ett par gånger om dagen. Ansökt om att bli kompis med många och fått många kompisar. Det är nästa lika spännande som varje gång när jag loggar in på min blogg. På bloggen är det spännnade att se om jag fått några ny kommentarer och på FB om jag fått några nya kompisar och/eller personliga meddelanden. 
Jag har också köpt en ny Sudoku-bok. "gjorde ut" min första för ett par månader sedan men nu har jag en ny  med en massa olösta sudokun som jag ska försöka lösa...

Av Eva - 25 november 2007 12:52

.. i Facebook.
Tänkte först inte gå med men jag är ju inte sämre än jag kan ändra mig.
Så nu har jag gått med. Har redan 4 stycken kompisar!
Detta har jag gjort idag.
Men i morse var jag och simmade i Fjärås. Simmade en hel timme. Så nu är  jag snart på gång igen med simningen, hoppas jag!
I eftermiddag ska jag äntligen få gå på Nizzes spinningpass. Jag har hört talas om detta pass i ett år så det ska bli väldigt roligt att få gå med. Passet är på ett gym här istan och jag får följa med och provträna i dag.

Av Eva - 24 november 2007 13:05

Jag har precis kommit hem efter en rullskidtur i ett underbart väder. Det är någon grad kallt, tror jag men solen är framme och det blåser nästan inget alls. Härligt!!!!
Men det var inte det jag tänkte skriva om utan om hästar på cykelbanor.
Jag har mer än en gång blivit utskälld av ryttare som gått och ridit på sina hästar på gång och cykelvägar fast jag själv cyklat utanför dessa på grund av att jag sett hästarna och då valt att cykla på vägen i stället men iallafall fått skäll för att jag cyklat för fort eller inte varnat för att jag kommit.... Då bli jag arg. En gång och cykelväg är ju till för gångare och cyklister. Inte för hästar. Och har man en häst som är rädd för cyklister så är det väl just p å en cykelbanan man inte ska vara på eller har jag fel?
I dag däremot när jag åkte rullskidor då tog jag det lite lugnare när jag mötte två hästar, på två olika ställen. Och då fick jag ett tack och ett atack snälla, från ryttarna, då blir man glad!
Och självklart så kör  jag inte järnet förbi hästar jag tar det lugnt men jag blir ledsen när man blir utskälld fast man gör sitt bästa.
Jag brukar till och med stanna när jag möter unga ryttare på hästar.
Nu ska jag snart ut och springa. Ska se först se klart herrarnas världscup i längdskidor. Missade damernas lopp men jag säger bara -Heja Charlotte Kalla!! Det är en tjej som jag tror på. Hon kommer att köra jätte bra i många år, tror och hoppas jag. Är man 20 år och är så bra och klarar av pressen så bra och prestera som hon gör då är man en stjärna!
  

Av Eva - 23 november 2007 21:10

Jag har börjat träna igen lite grann. Inga långa, hårda pass men jag tränar iallafall lite. Känns bra att komma igång igen.
Jag har "dammat av" min rullskidor och åkt två pass, skating. Det har varit jätte kul! Mycket roligare än jag kom ihåg så det kommer nog bli en del rullskidor nu innan jul.
Ska försöka simma ett par gånger i veckan också, och springa så klart!
Cykla kommer jag också att göra lite grann. Det är det enda som jag inte tränat sedan Florida mer än fram och tillbaka till jobbet. Men det räknas ju nästan, eller det räknas, så jag har cyklat efter Florida.
Men som sagt inga långa, hårda pass på ett tag.
Annars händer inte så mycket. Vi var på Cykeldagarna i Jönköping förra helgen det var skoj. På lördagkväll var det cykelgala. Vi var där tillsammans med ca 900 andra. Det  var middag, prisutdelning för olika utmärkelser, musik, och dans. Det var trevligt. Sedan har jag mest gjort inget alls. Men det är sköont tycker jag att vara "ledig"  och inte behöva göra en massa saker hela tiden.
Jag har också varit "ledig" från bloggen ett tag. Men nu ska jag försöka börja skriva lite oftare igen. Har helt enkelt inte haft så mycket att skriva om och inte heller varit så motiverad att skriva.

Av Eva - 16 november 2007 00:01

Idag har jag börjat tränat lite smått. Sprang till simhallen,det tog 15  minuter, simmade 30 minuter sedan sprang jag hem igen.
Löpningen kändes hyfsad men simningen var så när på en katastrof. Känns att jag inte simmat på ett tag. Och inte gjort så mycket annat heller för den delen!
Imorgon bär det var till Jönköping. Martin ska ställa ut sina cyklar på Svenska Cykelmässan som är där på lördag och söndag. Jag ska följa med och försöka hjälpa till.
Är absolut ingen hejare på cyklar och cykeldelar men jag gillar att cykla!!
Och det är det viktigaste för mig :)
Att cykla alltså! Och det är ju alltid roligt om det går bra och fort. Martin är bra att fixa de bästa och "snabbaste" grejerna år mig. Det är super bra!
Annars hade jag nog cyklat på min gamla mtb (som jag sålde när jag träffade Martin), och trott att den varit snabb! Fast det var den också, men inte så snabb i jämförelse med en tempocykel med dischjul....
Fast då kan man ju också se det så, att om  jag inte träffat Martin hade jag aldrig börjat med triathlon och cykel utan fortsatt med multisport och då hade min gamla mtb räckt långt!
Oj, blev lite rörigt kanske ?!
Hoppas att det går att förstå, nu ska jag sova!

Av Eva - 12 november 2007 19:18

Idag har jag spelat fiol! Det var jätte skoj. Sist jag spelade var väl 20 år sedan. Men så idag, hade vi studiedag på jobbet och då fick vi chans att testa på att spela fiol en stund. Fiolläraren frågade till och med om jag hade spelat fiol, hon tyckte att jag höll fiolen som jag spelat förr. Och det har jag fast det var väldigt länge sedan. Men det är alltid kul med "komplimanger".
Har inte kommit igång med träningen än. Kommer vila någon dag till innan jag börjar lite lätt igen.
Jag känner mig inte bra, har lite ont i kroppen efter Florida. Inget allvarligt, men jag vill känna mig helt bra innan jag börjar träna igen.
Har också börjat kolla på lite tävlingar inför nästa år.
Tävlingsplaneringen är långt ifrån spikade men jag har iallafall börjat kolla på olika tävlingar, vilket är ett stort steg framåt. Målet är att ha tävlingsplaneringen kvar innan nyår.
Denna bild passar in på min dag!

Skapa flashcards