Alla inlägg under mars 2007

Av Eva - 31 mars 2007 20:59

idag heller, jag var bara ute och rullade en timme i det fina vädret. Men jag känner mig mycket bättre så imorgon ska jag nog träna. Istället har jag hunnit med en del grejer här hemma. Städat, tvättat, krattat, varit till soptippen m.m Känns som om man hinner med många grejer på en dag om man inte tränar och har ork att fixa med annat och det är ju bra för en del saker måste man ju göra förr eller senare. Som till exempel kratta sten och plantera gräs. Jag längtar verkligen till jag får ta fram gräsklipparen och klippa gräset. Vi har inte haft en riktig gräsmatta på nästa ett år eftesom vi dränerat runt hela huset. Bara en massa jord och lera överallt. Vi hade till och med en vallgrav, en månad, så när man skulle gå in fick man gå över ett par plankor. Det var nästan som att bo i ett slott!?! Fast en av våra grannar som var ärligt, tyckte att det såg för j..ligt ut, men han sa det med glimten i ögat.Men nu är gräsmattan som sagt var på G.

Av Eva - 30 mars 2007 17:16

Jag har inte tränat varken igår eller idag på grund av en lättare förkylning. Jag hade ont i halsen både imorse och igår, men nu känns det bättre så förhoppningsvis kan jag ut och rulla lite imorgon. Det är konstigt när man är sjuk eller skadad så vill man bara träna.Så känner man inte jämt när man är mitt uppe i all träning och allt bara rullar på. Det är just när man inte kan träna av en eller annan anledning som man verkligen vill ut.Och på måndag får jag som lärare påsklov. Då ska jag om jag är frisk börja träna på allvar igen sedan Sydafrika. Det är inte så länge till den svenska triathlon och cykelsäsongen börjar. Jag tror att den första cykeltävlingen är om knappt en månad och innan dess hoppas jag att jag har hunnit tävla i mindre tävlingar/träningstävlingar här hemma. Både i cykel och löpning. Ska bli spännande och se hur formen verkar inför säsongen.

Av Eva - 28 mars 2007 17:27

Idag har solen lyst med all sin kraft och det har varit riktig vår. Jag och Martin har varit ute och sprungit, det var härligt. Men det blev aningen långt då vi "tappade" bort varandra på vägen hem och jag fick av säkerhets skäl ( jag ville inte springa vilse) ta den långa vägen hem, utan Martin. När jag kom hem var Martin redan hemma och han hade redan duschat, redo att cykla ut och titta var jag tagit vägen. Och nu ikväll ska jag på Roddklubbens cirkelträning, var ett par veckor sedan sist så jag kommer säkert att ha träningsvärk imorgon.Och på tal om vårtecken så hittade jag i söndags årets första mördaresnigel ute på vår tomt. Den låg gömd under en påse med kogödsel som legat ute hela hösten och vintern.

Av Eva - 25 mars 2007 18:58

Imorse steg jag upp 06.15, vintertid, det vill äga 07.15 sommartid som det blev inatt. Jag och Martin cyklade då till Fjärås och simmade. Sen cyklade vi hem och sprang för första gången sen förra söndagen. Det var härligt. Jag har haft problem med mina båda stortår efter tävlingen. Fick blåsor under bägge naglarna. Blåsor som tryckt upp nagarna rakt upp kan man säga. Den vänstra har varit "allvarligare" än den högra. Och det kändes bara när jag simmade. När jag cyklade och sprang var de helt okej men när jag simmade kände jag av tårna hela tiden. Lustigt, eller det har inte varit så kul att ha två dunkade tår. Men jag tror faktiskt att de börjar ge sig nu. Men jag ska inte klaga. En kul sak med våren är att man verkligen ser skillnad hur många som är ute och rör på sig jämfört med på hösten och vintern. Jag tror att jag idag träffade lika många cyklister som jag träffat totalt under höstenoch vintern när jag cyklat. Spännande, vad gör alla då? Spinning, trainer?! Jag tycker iallafall att det är bra när man kan cykla ut året runt. Enda gången jag inte gillar att cykla ut är när det är is och snöar. Annars är det okej. Fast motvind och regn på hösten är väl ingen hit.Imorgon är det måndag igen. Och bara en vecka till påsklovet.

Av Eva - 24 mars 2007 18:57

Idag kunde jag inte hålla mig längre från att träna. Blev ett väldigt lugnt cykelpass. Vilket väder! Solen sken och det blåste bara lite lätt. Och jag cyklade själv i mitt eget tempo, på mina gamla vanliga vägar utan att varken svettas eller vara rädd för trafiken. Och jag hade på mig mina nya fina cykelkläder från Gore. Kan inte blir så mycket bättre. Cyklade inte så långt men härligt var det i alla fall. Här i Mölndal känns det verkligen som våren är här på allvar. Till och med påskliljorna börjar sticka upp på vår tomt, trots att vi hela sommaren hållit på att dränera och vi grävt upp halva tomten och haft jord plus annat skräp på andra halvan. Men är det vår så kommer påskliljorna i allfall det är kul!

Av Eva - 22 mars 2007 20:06

Vilken dag på jobbet!Redan när jag kom körande med bilen såg jag att det var meddelande uppsatta på klassrums fönstrerna. Och vid ingången satt de ballonger och ett skylt "Grattis Eva". Och när jag kommer in fler skyltar och paket från barnen. Och i personalrummet också paket från personalen. Vilket välkomnande. Blev rörd! Massor med kramar och fler meddelande så lyckades jag samla mig och ha lektion. Borta bra men hemma bäst! Kände verkligen att jag längtat hem. Sov stenhårt inatt fast jag hade svårt att somna. Tycke de lät konstigt men när jag väl sov så sov jag. Och i eftermiddags kom Martin hem! Skönt! Var och hämtade honom på Landvetter efter jobbet. Våra två väskor kom med samma plan. De står i källaren. Ifall det är fler djur som tjuvåkt från Sydafrika....Här kommer några bilder från tävlingen. Fler bilder finns på min hemsida under Fotografier.

Av Eva - 21 mars 2007 22:49

Nu är jag hemma i soffan, själv. Martin är kvar i Johannesburg, (förhoppningsvis) tillsammans med våra två väskor. Jag är som sagt hemma med tre cyklar. Martins pass och biljetter kom bort någonstans mellan Port Elizabeth och Johannesburg. Hur och var vet vi inte. Martin trodde först att han glömt kvar dem på planet men ingen kunde hitta dem. Mysko. Så han fick inte följa med på samma plan som mig och Björn. Förhoppningsvis kommer han imorgon eftermiddag i stället. Och till Landvetter kom bara tre cykellådor. Våra väskor är troligen ockå kvar i Johannesburg. Sen så har föräldrar nästan alltid rätt. Idag när jag ringde em till mamma och pappa så sa pappa att vi skulle skaka, vädra och tvätta allt. Eftersom man aldrig vet vad vilka djur som följer med. Jag har inte rört cykellådorna. Men däremot min ryggsäck, som jag hade lite grejer i bland annat ett par skor i en påse. Och gissa vad som traskar på köksgolvet där jag packade upp väskan. Jo en kackellacka. Inte en stor men en mellan. var tvungen att slå på den eftersom jag inte vill ha dem som husdjur här hemma. Imorgon ska jag jobba så nu måste jag sova!

Av Eva - 21 mars 2007 11:28

Sitter just nu pa flyplatsen i Amsterdam och vantar pa att fara hem. Flygit hela natten. Kanner mig lite stel. Men snart ar vi hemma. Ska bli skont. Som sagt var hall utkik efter uppdatering av min hemsida samt bilder fran Syadfrika i slutet av denna vecka.

Ovido - Quiz & Flashcards