Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis

www.thuleadventureteam.com

www.evanystrom.com
http://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. Gå gärna med där(och tipsa andra) så kommer rapporter automatiskt i ditt nyhetsflöde på FB.

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det.

Ska iväg och simma snart, inomhus   .

Satt och läste Outside träning 2010 till frukost. Kom då på att jag glömt att skriva att jag är med på en sida i den och ger mina tips inför Järnmannen i Kalmar.

Jag har anmält mig till tv korta löptävlingar. Först Premiärloppet 5 km nästa söndag följt av Vårruset 5 km dagen efter. Det blir bra fart träning.
Ikväll kommer Martin äntligen hem efter tävlingen i Kina.

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer.

I Kina gick det också bra även om teamet hade det tufft på sista etappen så lyckades de hålla i hop och komma tvåa på tävlingen. Bra första race av det nya teamet Thule Adventure. Läs mer på www.flinta.nu www.thuleadventureteam.com

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark!

Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår!

I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på andra och tredje etappen, så nu ligger det sammanlagt tvåa dryga tre minuter efter ledande lag.

Den sista och avgörande etappen på tävlingen är imorgon. Håll tummarna!

Läs mer på www.thuleadventureteam.com  och/eller www.flinta.nu

Av Eva - 25 april 2010 21:25

I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.
Thule Adventure team i Kina består av:

Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej med på bilden)

Håll tummarna!

Av Eva - 24 april 2010 20:48

Så var tävlingssäsongen äntligen igång!
Idag sprang jag Kungsbacka stadslopp 6km.
Men oj vad seg jag var. Kändes att det var längesedan jag tävlade i löpning. Jag behöver verkligen ett par korta löptävlingar för att komma igång.
Så nu kommer jag köra ett par de närmaste veckorna. Mest för att få upp farten.
Jag vann loppet idag men jag fick kämpa, med allt. Flåset, benen, magen, farten....
Men glad för min seger, och den fina segerkransen (och "alla" andra priser)som passade perfekt på buffen ;)

Av Eva - 17 april 2010 21:53

...det kunde ha regnat!

Igår efter lunch cyklade jag, Martin och fem andra från våran triathlonklubb Herkules till Hestra, 138 km från Mölndal. Vi hade medvind mer eller mindre hela vägen. Lite jobbigare var det idag när jag och Martin och Micke skulle cykla hem från Hestra, via Sverigeleden, som var längre. Hade varit helt okej om det inte hade varit för vinden, det blåste motvind, snedvind, motvind och ännu mer motvin, sista två milen hem var det nästan medvind, men det tog tid och kraft, vi cyklade över sex timmar. Fast det regnade inte!

Och dag på morgonen innan vi for iväg hann jag även med ett simpass med klubben. Men nu är jag trött.

Ett tag hade jag en liten fundering på att vara med på en löptävling här i Göteborg imorgon men efter dagens långa cykelpass, så blir det ingen tävling för mig. Är alldeles för trött i kroppen för att kunna tävla på rätt sätt, risken är bara att jag skulle bli skadad eller "bara" jätte sliten vilket det inte är värt.
Men det är dags för mig att börja slipa på min form genom att tävla ;)

Av Eva - 10 april 2010 21:58

Äntligen börjar isen att försvinna på sjön. Inte för att jag tänkt simma ute än på ett par månader, men steg ett för att kunna simma ute är ju iallafall att isen försvinner. Denna bild tog jag i förmiddags:

Men förhoppningsvis kan jag snart kanske paddla ett pass eller två på sjön!
Träningen flyter på bra. Denna vecka har jag fått till ett par bra cykelpass på min nya "guldiga" Aveló Speedmachine 2 ( bild kommer).
Mellan träningarna är det mest trädgårdsjobb som gäller ;)