Alla inlägg under september 2007

Av Eva - 25 september 2007 17:46

Idag putsade jag ytterligare mitt rekord till jobbet. Sprang precis under en timme. Brukar i vanliga fall ligga på några minuter över timme så det var bra.
Orsak, bra vindar och bra ben. Vilade i måndags och direkt var mina ben lite piggare i morse.
Íkväll ska jag simma. Hoppas att det är över 28 grader i vattnet, annars fryser jag. Det är lite kontigt men är det 27,9 grader i vattnet fryser jag fort men är det bara 28 grader eller lite över så tycker jag att det känns betydligt varmare i vattnet.

Av Eva - 24 september 2007 22:21

Trodde att solen skulle skina idag. Men det ville inte komma fram förrän på eftermiddagen, och då bara lite grann, och då var jag så klart inne.
Frös så mycket idag när jag var ute att jag var tvungen att ha på mig dubbala byxor och fleecejacka. Trots att jag rörde på mig.
Har hoppat och skuttat en del på jobbet idag. Roligt!
Annars har jag vilat mina ben. Skönt.
Det var behövligt.
Imorgon är det löpning och simning som gäller.
Och på onsdag cykling, fast så klart verkar de bli regn då. Men nu är man ju van med regn och blåst så det blir som vanligt...
Känns nästan mer ovanligt att det inte regnar nu mera, speciellt när jag ska cykla långt.
Fast sånt är livet.

Av Eva - 23 september 2007 22:29

ser eller lyssnar lite på reprisen på Idol samtidigt som jag packar väskan inför imorgon, hänger tvätt, städar... Har hunnit med mycket idag. Men inte sytt upp gardiner, det får bli en annan gång.
Sov över tio timmar i natt, tror att det är därför  jag orkat göra så mycket idag. Och det känns ju alltid bra att få saker gjorda, som att t.e.x städa.

Träningsmässigt har denna vecka varit riktigt bra.
Nu känner jag att jag kommit i gång ordentlig efter Zofingen.
Har både sprungit, cyklat och simmat mycket.
Tror att jag tränat kring 25 timmar i veckan. Bara distans, förrutom på simningen då.
Nästa vecka blir en snabbare vecka. Då både Lidingöstafetten och långa Lidingöloppet står på schemat.
Det ser jag framemot.
Imorgon väntar jobbet. Verkar bli fint väder det blir härligt, har fortfarande utomhusgympa.
Har regnar och blåst en del här den senaste veckan så det blir skönt med sol. Lite typikst att man jobbar då. Fast idag såg jag faktiskt solen när jag cyklade. Härligt!

Av Eva - 20 september 2007 22:10

ger jag mig själv idag efter ha simmat 3800 meter ikväll. Det var länge sedan , alldeles för länge sedan jag simmade långt. Och det känns, men skönt att jag orkade iallafall. Det är ju inte så länge till Ironman Florida.
Många triathleter simmar säkert över 4000 meter ett par gånger i veckan, men jag är ingen av dem så jag är nöjd!
Fast jag måste se till att få ett par långpass till innan Florida.
Annars så regnar det mest. Var faktiskt fint i morse men så lagom till att jag skulle ta mig hem från jobbet började det att regna igen.

I helgen ska jag vara hemma, hela helgen! Känns skönt. Det var många helger sedan jag bara var hemma. Det har varit mycket tävlingar, fast det är ju kul men man hinner aldrig bara vara hemma. Så det ska jag göra i helgen, bara vara hemma, och så träna såklart.
Vem vet kanske tar jag mig tid att sy upp ett par gardiner som jag haft liggande framme sedan i somras.

Av Eva - 19 september 2007 22:26

när jag idag var och handlade.
Hade med mig en tygpåse med en kolsyrepatron med mig in i min vagn när jag gick in i affären.
När jag sedan tio minuter senare är på fruktavdelningen inser att jag inte alls har någon tygpåse i min vagn. Min först tanke var, någon har tagit min påse. Eller?
Jag går snabbt tillbaka till "början" av affären där jag först lämnade min vagn för att kolla på grejer. Mycket riktigt där står min vagn med tygpåse (och patronen) tom på varor. Med mig har jag en vagn med mina varor.
Jag hade helt enkelt gått iväg med någon annnas vag det första jag gjorde på affären. Det var inget svårt, men pinsamt.
Snabbt flyttade jag över mina varor från min "lånade" vagn till min egen.
Och sedan gick jag fort därifrån.
Skrattade när jag gick.
Skyller på att jag är trött.
Eller bara inte tänkte.
Så om någon blev av med sin vagn på Maxi idag kring halv åtta så var det jag. Fast jag lämnade tillbaka den tjugo i åtta.
Jag lovar!
 

Av Eva - 19 september 2007 16:47

Idag hade jag bestämt mig för att cykla långt.
När jag såg på vädert igår sa de att det skulle börja regna på eftermiddagen. Så jag försökte komma ut och cykla tidigt vilket jag också gjorde, men vad hjälpte det när det de två sista timmarna  på passet verkligen regnade mycket.
Jag kunde hälla ut vatten ur skorna och handskarna droppa det av när jag höll i hop handen, så blöt var jag.
Hade tänkt att springa en kort sväng direkt efter cyklingen men det struntade jag i. Får göra det en annan gång när jag inte är genomblöt.
Fast en sak som jag har fungerar verkligen. Det är min Goretex cykeljacka. Jag var helt torr under en förrutom mitt eget svett.
Den är fantastisk!

Jag fick trevligt sällskap under de första timmarna av passet av en cykist vid namn Riita. Brukar cykla "ihop" med henne då och så och idag av en sådan gång så vi tog sällskap ett tag, det var trevligt!

Nu fryser jag, har inte fått uppvärmen än så egentligen hade det nog  varit bra om jag sprungit efter cyklingen för att få upp värmen men nu är det försent. Får ta på mig en extra tröja helt enkelt!

Av Eva - 18 september 2007 22:30

Igår när jag var in på duathlon.com möttes jag av en mycket tråkig nyhet.
Världens bästa manliga duathlete Benny Vansteelant är död. Han dog i fredags morse av sviterna efter en cykelkrasch mellan honom och en bil.
Jag känner honom inte men när jag var i Zofingen så pratade jag en del med honom. Han var kompis med Erica Csomor, som jag blev kompis med.
På kvällen efter tävlingen så satt jag och pratade med honom och Erica länge. Det var trevligt. Han berömde mig för min sittställning på min cykel, det är jag stolt över.
Känns konstigt att någon man nyss sett och pratat med nu inte finns mer. Läskigt.
Det gäller att ta vara på dagen. Fast jag måste erkänna att jag inte är så bra på det.  Men nu ska man ju inte gå och tro att det ska hända ens nära och kära en massa hemskheter men man ska nog försöka vara mer tacksam för det, man har, än vad jag personligen är.
Sen gnäller man alltid över smågrejer som i det stora hela inte spelar någon roll som till exempel att bordet inte är torkat eller att man har en massa tvätt....

Av Eva - 16 september 2007 19:54

Idag var jag till Tranås och körde kortbane-SM i cykel. Vi cyklade 16 varv på en 1,9 km bana med två svängar per varv.
jag gjorde enligt mig själv iallafall (?!) mitt bästa linje/GP-lopp i min cykelkarriär trots min 18 plats.
Men jag vågade vara med i klungan, vågade köra hårt och lyckades (fast jag hade egentligen ingen koll) hjälpa fram (iallafall lite grann) Bella i mitt lag, Fredikshof, till en andra plats och ett SM-silver. Därav mitt leende vid målgång.
Redan efter två varv gick en tjej, Sara iväg. Hon höll avståndet till oss i klungen hela vägen och vann. Hårdare var de för oss bak i klungan.
Jag kom iväg ett par varv i mitten någonstans men blev upphunnen. Och hamnade sist i klungan. Speakern trodde då att jag hade för tagit mig men jag kom igen och gjorde ytterlkigare ett par försök att komma loss från klungan men lyckades inte riktigt. Så de sista varvet försökte jag en sista gång, men det gick inte, fast jag fortsatte iallafall att köra. Någonstans i bakhuvudet tänkte jag nog på vad våran ledare sagt innan start, försök köra hårt så de andra lagen får jobba, så kan Bella försöka spurta.
Var jag hade Emma och Bella i laget visste jag inte men det visade sig att Emma hjälpte fram Bella medan jag låg fram och körde. När de var 600 meter kavr till mål kände jag hur mina krafter sinade. 400 meter innan mål var sista kurvan och då kom ett helt gäng och cyklad om mig. Hann se att Bella var med i toppen, så jag bara skrek Kör Bella!
Hon vann klungspurten och det var jätte skoj!
Var jätte glad och nöjd efter målgång.
Inte för min placering men för loppet i stort.
Det var kul!
Så här i efterhand kanske jag skulle ha tagit de litelugnare under loppet, men min taktik/chans för dagen var att försöka komma i väg från klungan. Vilket inte lyckades idag men jag känner att med lite mer klungkörning har jag blivit mycket "säkrare" fast fortfarande har jag mycket att lära.

I kväll har jag varit och sprungit. Och jag sprang fort. Eller fortare än jag hade tänkte när jag for iväg. Men det kändes bra och jag sprang på.
Så det känns bra.
Nästa tävling blir Lidingöstafetten och Lidingöloppet om nästan två veckor.
Fram till dess blir det mycket träning.
Höstens stora mål, Ironman Florida,och en plats till Hawaii 2008 hägrar.

Ovido - Quiz & Flashcards