Alla inlägg under februari 2010

Av Eva - 16 februari 2010 08:59

Tålamod är ordet!

Jag skulle aldrig skrivit inlägget igår att jag mådde bättre. Eller jag kanske gjorde det just då, mådde bättre alltså eller så var det viljan att må bättre som gjorde att jag kände mig bättre.
Eftersom jag egentligen inte alls mådde bättre, utan istället ringde jag vårdcentralen för att höra vad de sa. Fick en ny läkartid igår, och där fick jag veta att jag fått bihåleinflammation, och eftersom jag redan äter pencillin fick kan en ny kur av en annan sort...Och en starkare nässpray.
Så nu ska jag väl ändå bli frisk.
Men det gäller att ha tålamod, tålamod, tålamod.
Egentligen borde jag inte klaga och gnälla, att vara förkyld är inte farligt och det går över, förr eller senare, finns så mycket annat som är så mycket värre.

Av Eva - 15 februari 2010 08:28

Förra veckan blev mitt nya super multisport officiellt. Och resultaten har redan kommit, Gordon och Elina vann båda soloklassen på Coast to Coast på Nya Zeeland och Martin kom in på en fin fin fjärde plats!

Lagets målsättning är att bli det bästa i världen.


  

Lagkapten: Martin Flinta
Martin kom tvåa i förra årets Baise International Outdoor Quest i Kina och är fyrfaldig vinnare av Nordic Multisport Championship. Eva och Martin van tillsammans tvåmanna tävlingen Perak Amanjaya Internationell Eco Adventure i Malaysia i december. Martin började tävla för tolv år sedan och hans favorit gren är paddling.

Richard Ussher
Richard kommer från Nya Zeeland och vann Adventure Racing World Championship 2005 och 2006. Coast to Coast har han vunnit 3ggr. Han började tävla i multisport för elva år sedan och hans favorit gren är löpning. Richard gjorde under 2009 även den snabbaste tiden någonsin av en Nya Zeeländare på Ironman, 8.02

Elina Ussher
Elina vann tävlingen Abu Dhabi Adventure Championship 2007 och 2008. Hon började tävla i multisport 2000 för det finska laget Nokia Adventure, som hon även vann första upplagan av Adventure Racing World Championship 2001 med. Hon är en finsk massageterapeut som numera bor på Nya Zeeland och är gift med Richard. Elina tycker om mountainbiking och alla andra multisport grenar och tränar i både Finland och på Nya Zeeland beroende på säsong och gren.

Gordon Walker
Gordon har satt många banrekord på Nya Zeeland och har bland annat två Coast to Coast-segrar på sin meritlista. Gordon vann tävlingen Abu Dhabi Adventure Championship 2007 och även Wulong Quest 2007 och 2008 tillsammans med Richard och Elina. Han är en idrottsfysiolog från Nya Zeeland med en bakgrund inom cykling, paddling och andra friluftssporter.

Eva Nyström
Läs mer här på min hemsidaa www.evanystrom.com eller här på min blogg

Laget bland annat tävla i Kina, Sverige, Schweiz, Nya Zeeland, USA och Förenade Arabemiraten. Dessutom kommer en egen tävling att arrangeras, Thule Adventure Race, som ska gå i Sverige i augusti



Av Eva - 15 februari 2010 08:24

Hoppas och tror att jag ska bli frisk. Har haft en verkligen segdragen förkylning.
Men kanske håller den på att ge sig nu, har varit sjuk och inte kunnat träna på två veckor.
Igårkväll hade jag ett litet bakslag, igen, och trodde att jag var på väg att bli sämre igen, men imorse när jag vaknade mådde jag bättre!
Denna vecka är jag ledig, då det är sportlov.
Får se om det blir något sportande för min del.
Bara jag bli frisk så, då ska jag åka skidor. Ska finnas flera jätte fina skidspår här omkring, men jag har tyvärr inte kunnat testa dem, än....


Av Eva - 8 februari 2010 17:01

Sist jag tränade var för en vecka sedan och som det ser ut nu så kommer det dröja än ett par dagar till minst innan jag kan/får träna igen.
Min förkylning utvecklades till den värre sortens förkylning under helgen, med feber, hosta och täppt näsa.
Idag åkte jag in till vårdcentralen då febern fortfarande satt i och hostan inte var att leka  med.
Med mig hem efter undersökning, provtagning och samatl med doktorn, fick jag en pencillinkur och order om att ta det lugnt en vecka till och tipset att man faktiskt kan vara sjuk och hemma från jobbet i fem dagar utan läkarintyg, tack för den doktorn :)
Hur som helst så är jag hemma från jobbet idag och imorgon, kanske på onsdag också beroende på hur det känns imorgon.

Att vara hemma från jobbet brukar jag inte vara men ibland finns inga val eller någon ork...

Triathlon, duathlon och multisportsäsongen är det abslout ingen fara med, men den ack så korta två veckors vintertriathlonsäsongen med både EM och VM är tyvärr det som måste strykas från tävlingsprogrammet denna vinter.
Vilket är väldigt synd då jag verkligen har kunnat tränat alla tre grenar, löpning, cykling samt skidåkning (allt på snö), mer än någonsin inför dessa två tävlingar.
Men det kommer alltid nya tävlingar!

Av Eva - 4 februari 2010 17:42

Så det kan gå.....
Är förkyld och kan inte vara med på EM i vintertriathlon på lördag.
Har lite ont i halsen, hostar mycket och är snuvig.
Ingen idé att ens hoppas att jag ska bli frisk tills på lördag. Började redan lite i tisdags och inget bättre än :(
Hoppas (och tror) istället att jag är frisk så jag kan vara med och tävla nästa helg i stället.

Det är bara att deppa ihop och komma igen   




Av Eva - 3 februari 2010 18:01

Denna bild på vårat hus tog jag i eftermiddags när jag skottat våran gång och trappor upp till huset. Det är härligt med snö. Allt blir mycket ljusare och tystare på något sätt. Var ute och sprang i måndagskväll och det var mycket tystare ute än det brukar vara. Tror att snön dämpar alla bilar på ett bra sätt! Nu hoppas jag att det är minusgrader länge så vi kan åka skidor än ett par veckor!

  

Skapa flashcards