Alla inlägg under januari 2010

Av Eva - 30 januari 2010 20:28

Snö och kyla har inte bara sina nackdelar utan också många fördelar.

Som idag till exempel, så har jag varit och åkt skidor i två timmar på ett perfekt skidspår inte långt från oss. Solen strålande och spåret var som en räls. Och jag hade fäste under skidorna. Underbart!

Torsdagens trötthet är som "bort blåst" och jag har kunnat tränat som planerat både igår och idag.
Vilket känns bra inför nästa helg.


Av Eva - 28 januari 2010 20:40

Jag hoppas verkligen att det är det som jag "drabbats" av i dag. Istället för att köra ett hårt intervallpass på cykeln så blev det en halvtimme lätt cykling. Försökte mig på intervaller men ben och kropp sa ifrån på en gång, så jag fick ge mig :)
Det är många både personal och elever på mitt jobb som är sjuk för tillfället. Så jag hoppas att jag bara är trött och inte håller på att bli sjuk. Vore inte bra då vintertriathlonsäsongen börjar nästa helg och slutar för min del helgen efter.
Ska försöka gå och lägga mig tidigt idag så jag är pigg och frisk imorgon.

Tröttheten kan också vara resultatet efter en jobbig gårdag. Först sprang jag till jobbet på morgonen. Sedan tänkte jag cykla hem. Men det gick otroligt tungt då det regnat, snöat och kommit snöblandat regn hela dagen. Det tog lika lång tid att komma hem med cykeln som det tog för mig att springa på morgonen. Fast det var mycket jobbigare. Väl hemma var jag lagom stressad och hungrig. Så det blev gröt och mackor innan jag kastade mig in i bilen och for i väg ett par mil inåt landet för att köra stafett-DM i skidor.
Väl där var det jätte fina spår och betydligt mer snö än här vid kusten. Tävlingen gick bra och mitt lag Herkules dam lag 1 kom på en andra plats.
För min egen del så gick det nästan för lätt. Alltså i spåret, svårt att förklara men jag hann inte riktigt med med armar och ben. Svaret är kanske att jag åkte för lite tävlingar på skidor de senaste åren. Men det är alltid lika kul att tävla på skidor. Och igårkväll var det extra kul, tror det var 12 damlag som var anmälda! Det är inte illa!
Väl hemma var det bara att ta snöskyffeln och försöka få bort så mycket av snöblasket som var möjligt. Och det var otroligt tungt, då snön var så blöt att det droppade av den.... Vi har inte mycket att skotta men det tog tid. Och mina armar tog helt slut. Vet inte om det var skidåkningen eller snöskottningen som tog mest :)


Så ikväll har jag mest bara gjort ingenting. Skönt att bara vara ibland.


Av Eva - 24 januari 2010 21:16

Vaknade sent efter ha gått och lagt mig tidigt igår = utvilad? Hur som helst har jag varit väldigt seg hela dagen idag, mest suttit och tittat på skidor på teve. Ett tag tänkte jag strunta i att träna men så fick jag ett ryck. Och for ut  och sprang intervaller och sedan hoppade jag på min mtb och cyklade lite på "våran" sjö som är frusen och har ett perfekt lager med snö på sig innan det blev mörkt.

Sedan åt jag middag innan jag tog på mig pannlampan oxh en m assa kläder då det är minus nio grader ute och for och åkte skidor på en golfbana här i närheten. Det var som vanligt jätte härligt, alldeles tyst och stilla och inte mer än två tre skidåkare till. Förra helgen när jag och Martin var på samma ställe och åkte skidor på förmiddagen var det nästan kö till parkeringen, som i sin tur var nästan helt full med bilar, och på spåret var det en massa folk. Jag gillar att det är många som gillar att åka skidor ´men ibland kan de bli lite för mycket folk på ett och samma spår :) 

Nu sitter jag i soffan och laddar inför en ny arbetsvecka.
På onsdag ska jag åka stafett-DM med Herkules i Hindås. Ska bli skoj men också med all säkerthet väldigt jobbigt!


Av Eva - 14 januari 2010 22:24

Ikväll har jag varit och åkt skidor på en golfbanan här i närheten. Var jätte härligt! Och fint! Snön gnistrande i pannlampans sken!
Det är inte ofta man kan åka skidor här i Göteborg men nu har det gått ett tag. Nu håller jag bara tummarna att det är minusgrader ett tag till som man kan åka skidor åtmoinstone ett par veckor till!

Så just nu tränar jag mest skidor, löpning, och lite cykelpass (inomhus) och något simpass.
Har bestämt mig för att köra både EM och VM i vintertriathlon som bägge avgörs i Norge. Börjar med EM första helgen i februari och sedan blir det VM helgen efter.
Var ett par år sedan jag körde vintertriathlon sist men nu när mästerskapen är på nära håll och man kan träna skidor här så ska det bli skoj att köra!

Fram till dess kommer jag att ta det lugnt med simningen, ska ta tag i den igen efter den korta vintertriathlon säsongen!


Av Eva - 3 januari 2010 08:36

Så var det ett nytt år igen!
GOTT NYTT ÅR!
2009 avslutades med en andra plats på Sylvesterloppet här i Göteborg. Vilket jag är väldigt glad och nöjd över!
2010 började med långfärdsskridskor. Det är fin is på sjön där vi bor och det är många som är ute och åker skridskor så också vi!

Det är trevligt att få lite variation på sin träning och att åka skridskor med stavar är bra träning! Och än är det länge till säsongens start så lite annan träning än simning, cykling och löpning är bara bra tror jag.

  

Sylvesterloppet

Fotograf: Curre Ljung


Ovido - Quiz & Flashcards