Alla inlägg under juni 2007

Av Eva - 29 juni 2007 13:50

Började dagen med en joggingtur runt Gamla Uppsala. Fint och kul eftersom jag har tävlat där för ett par år sedan med Martin W i Riad Uppsala. Alltid kul att komma till ett ställe där man känner igen sig.
Sedan var jag och cyklade med min lagkompisar Mikaela och Isabell i Fredrikshof.
Vi cyklade morgondagens linje-SM bana. Eftersom jag ska till Säter och tävla i Sprint-SM så håller jag mina tummar för mitt lag imorgon!
Heja Fredrikshof!
Nu tänkte jag fara till Fyrishovbadet och simma en liten stund.
Sedan ska jag hjälpa Erik med lite grejer ikväll.
Och imorgonbitti bär det som sagt var av till Säter.
Och som jag tidigare skrivit så är jag osäker på formen. Cyklade ju bra i onsdags men det sliter och löpningen och simningen känns så där.
Förhoppningsvis kan jag springa bra och cyklingen går tungt eller tvärtom, om löpningen går tungt hoppas jag att jag kunnat cyklat bra i stället.
Och simningen, ja det är bara att simma på. Som det verkar nu så blir det simning med våtdräkt vilket är posititvt för mig.
Förmodlingen kommer jag inte att kunna uppdatera min blogg imorgon, mer förhoppningsvis kommer resultaten under eftermiddagen/kvällen att finnas på:

http://www.svensktriathlon.org/
www.sater-triathlon.com

Av Eva - 28 juni 2007 18:18

Jag, Emma Johansson  och Marie Lindberg

Av Eva - 28 juni 2007 16:09

Tyvärr kan jag inte uppdatera min hemsida för tillfället men bloggen funkar perfekt. Tack för alla gratulationer, jag blir jätte glad!!!!
Jag orkade eller hann inte skriva så mycket igår efter tävlingen för då var det fullt upp. Vi startade inte förrän 14.30 så då var det lugnt då var jag bara nervös men efter, för först var det prisutdelning, sedan dopingtest, sedan hem, packa ur bilen och iväg och äta med laget, sedan när jag kom hem, så åkte jag iväg och lämnade framhjulet jag lånade av Colting, tack för lånet! Så jag kom väl hem kring halv nio, nio då var jag helt slut!
Men idag är jag piggare. Var först ute och joggade på morgonen och sedan simmade jag. Känns som om jag tappat lite löp och simträning eftersom jag cyklat mycket den sista tiden. Och Sprint-SM i triathlon avgörs ju på lördag i Säter.... Vet inte hur det ska gå, måste ha en väldigt bra dag om jag ska kunna försvara mitt SM-guld från förra året. Och så hoppas jag att vi får simma i våtdräkt, då kommer jag förhoppningsvis inte vara så långt efter täten efter simningen.
Hur som helst så träffade jag tre av tjejerna som var med och tävlade igår. Det var roligt för Emma och Marie sa samma sak - Är du ute och springer!?
Jag svarade samma sak -Men du är ju ute och cyklar! (eftersom de just var ute och cyklade). De tyckte att det var konstigt att jag sprang men är man triathlet så springer man, fast jag tror inte att de tänkte på det just då. Fast jag tyckte det var roligt när båda två frågade samma sak!
Annars idag så har jag varit och titta på Herrarnas tempolopp. Som vanns av Gustav Larsson. Tvåa kom Magnus Bäckstedt och han sa något som jag tyckte var bra på frågan om han var nöjd med att komma tvåa. -man kan aldrig vara nöjd med att komma tvåa. Precis så känner jag också om mitt lopp igår. Jag är nöjd fast ändå inte....
Men jag måste tillägga att man iallafall jag visst kan vara nöjd med att komma tvåa, jag har varit jätte nöjd  med många lopp som jag gjort fast jag inte vunnit. Ett exempel var förra året när jag kom trea på tempo-SM då var jag super nöjd!
Ikväll ska jag och Erik, min lillebror fara och hälsa på vår kusin som bor här i Uppsala.

Av Eva - 27 juni 2007 22:09

Idag vann jag silvermedaljen på tempo-SM i cykel. Ett jämt lopp, i regn och blåst. Vi var fem tjejer inom 34 sekunder. Jag är nöjd med mitt lopp och min placering. Gjorde inget superlopp men som sagt var jag är nöjd.

Klass Damer Seniorer.
Tempolopp.
Distans: 30 km, Snitthast: 42,9 km/tim.

Plc Nr Namn Förening Tid Diff
1 127 JOHANSSON Emma Härnösands CK 41:59,7
2 128 NYSTRÖM Eva Fredrikshofs IF CK 42:15,6 0:15,9
3 112 LINDBERG Marie Alriksson Cycle Team CK 42:23,1 0:23,4
4 104 JOSEFSSON Catrine Alriksson Cycle Team CK 42:30,1 0:30,4
5 122 ISAKSSON Dorotea Nässjö CK 42:33,9 0:34,2
6 126 MUSTONEN Sara CK Valhall 42:54,1 0:54,4
7 125 ERIKSSON Caroline CK ECI Champion 43:35,4 1:35,7
8 118 HOLLER Monica CK Hymer 44:04,1 2:04,4
9 101 JOSEFSSON Linda CK Master 44:12,3 2:12,6
10 121 OLSSON Madelene Svanesunds GIF 44:47,3 2:47,6
Fler resultat:
http://upsalack.freehostia.com/

Av Eva - 26 juni 2007 07:35

Steg upp kvart i sex i morse. Martin skulle med ett tåg och jag skulle skjutsa honom till stationen. Istället för att klä på sig kläder tog jag på mig baddräkt och våtdräkten. Eftersom jag direkt efter jag skjutsat Martin for och simmade, så tjugo i sju i morse simmade jag iväg. Det regande och var sexton grader varmt. Men vattnet var varmt. Fast jag kände mig lite galen som simmade då. Men det var härligt!
Lite läskigt var det när jag såg en rätt stor fisk. Man har planterat in fisk i sjön så det var väl en sån fisk jag såg. Jag har sett massa småaborrar i sjön när jag simmat tidigare men ingen sån "stor" fisk. Då började tankarna att fiskarna nappar säkert bättre i svalt väder och regn.
Men nu var det som tur var ingen fisk som nappade på mig!
Nu ska jag snart börja packa bilen, Uppsala nästa!

Av Eva - 25 juni 2007 19:28

Idag har jag bara varit hemma och fixat och packat. Blev mer packning än jag trodde, fast det blir det nästan alltid när jag packar.
Men det är en del grejer som ska med. Skor och hjälmar tar plats.
Det gör träning och tävlingskläder också.
Därför har jag mycket packning plus att jag är "dålig" på att packa dvs jag tar alltid med mig för mycket grejer, ifall att....

Jag har vilat idag också. Imorgon ska jag simma på morgonen innan jag far och ev. cykla, när jag kommer fram till Uppsala.
Och på onsdag är det tävling, ska bli kul! Jag längtar!

Av Eva - 25 juni 2007 08:42

Känns verkligen att jag fått sommarlov. Man tänker att man ska göra en massa saker men skjuter hela tiden upp dem för att man tycker att man har så mycket tid!
Så har det varit med bloggen också, jag har tänkt att jag ska skriva men så blir det bara inte.
Men nu är jag "tillbaka".
Angående cyklingen på midsommarafton så lugnade regnet ner sig när vi cyklade iväg, det duggade bara lite lätt, tills vi nästan vara framme då började det forsa ner, var som ett åska regn fast utan åska!
Blev verkligen dygnsura, men det är inte så farligt när man vet att man får gå in och duscha och byta om till torra kläder.
Men regnet gav inte med sig så det blev en midsommarafton inomhus!
Sedan i lördagsnär vi cyklade hem så var det uppehåll, skönt att inte bli blöt!
Förrutom lättare träning så har vi mest fixat hemma och packat.
Imorgon tisdag far jag till Uppsala, sedan Säter och slutdestination är Piteå. Där jag ska vara ett par veckor. Kommer nog att fara till Arvidsjaur också. Blir skönt att ha lite semester hemma hos mamma och pappa.
Just det SM-tävlingarna (cykel och triathlon) till ära har jag tvättat mina cyklar. Fick lära mig i Polen att som cyklist ska man "alltid" ha en ren cykel. Fast jag undrar hur man får bort de sista resterna av fasttorkade sniglar på ramen?! Har försökt att tvätta bort dem men det är omöjligt,känns som om man skulle behöva lägga ramen i blöt för att resterna ska lösas upp men det kan man ju inte göra, eller? 
Det försvinner väl så småningom, hoppas jag!

Av Eva - 22 juni 2007 08:42

Midsommaraftons morgon och regnet verkligen öser ner. Lite typiskt, men tyvärr inget att göra åt.
Ska ut och springa en stund nu sen ska vi cykla ut till Martins morbror på Tjörn och fira midsommar där.
Som tur är får våra duschgrejer åka bil så de klarar sig från regnet.
Då är det inte så farligt att cykla i regnet om man vet att man får duscha och byta om när man kommer fram.
Fast det får gärna regna lite mindre, för nu regnar det verkligen massor.
Glad midsommar!

Ovido - Quiz & Flashcards