Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Eva - 3 februari 2008 16:46

Jag hade planerat att cykla till simningen i Fjärås idag, men så blev det inte. Jag steg upp i tid (06.50), åt frukost men så började regnet piska mot rutan så jag gick och la mig igen...
I stället stack jag ut och cyklade när jag vaknade igen, Och sedan sprang och och sedan simmade jag. Så det blev en bra träningsdag trots "allt".
Simningen blev väl inte så lång som jag tänkt men jag simmade iallafall.
Det är positivt.
Det är så lätt att gnälla på vädert, blåst och regn nästan varje dag.
Jag brukar också gnälla och aldrig har jag varit så less på all blåst.
Men ibland försöker jag vända det till något positivt. Det gjorde jag idag. Började att cykla i motvinden, på det värsta ställen, vid havet. Bara för att. Har gjort det ett par gånger förr också och det känns bra. Man gör det "värsta" av vädret och då blir det kul. Brukar till och med skratta för mig själv när det blåser som värst.
En annan sak med blåsten och regnet som jag kom att tänka på idag är alla hundar som fått vindvästar, svart eller mörkblå som man spänner runt magen. Många har ocskå ett tassavtryck i reflex på sidan.

Idag tror jag att nästan alla hundar hade såna västar iallafall de medelstora och små hundarna. Måste vara hundmode nu. Kankse inte så poppis hos hundrna själva men hos deras mattar och hussar som inte vill att deras vovvar ska frysa.
Hittade denna passande bild:

Ovido - Quiz & Flashcards